eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ceny klimatyzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 71. Data: 2019-07-05 21:22:12
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-07-2019 o 21:12, Mateusz Bogusz pisze:
    >> W Sportage przy +40 na zewnątrz nie mogę trzymać nawet łokcia przy
    >> drzwiach, bo od razu robi się bardzo zimno, boczny nawiew muszę
    >> podnosić na maxa do góry.
    >> Środkowe oczywiście są non-stop zamknięte w 90%.
    >
    > Jak pozamykasz nawiewy to ten co pozostanie to oczywiste że będzie
    > mroził. Układ jest przystosowany do optymalnego działania w jakimś
    > ustawieniu. Wątpię żeby to było jedno małe otwarte okienko.

    Zamykam tylko środkowe - pozostaje nawiew na nogi, na szybę i na boki,
    więc bez przesady.



    >
    >>
    >>  >OIDP to w Scenicu II przy 20 st. zewnętrznej na lewym, srodkowym
    >>  >wlocie powinno być maks +8 st.
    >>
    >> Czyli też śmietnik, a nie klimatyzacja.
    >> Przy +40 na dworze będzie dmuchać +28?
    >
    > A uwierzysz że przy +12 na zewnątrz, też będzie dmuchać w okolicy +8.

    Tak.
    Ale właśnie takie głupie tłumaczenie usłyszałem w serwisie Renault, że
    temperatura na wylocie jest to tylko ileś tam stopni poniżej temperatury
    otoczenia i że to jest prawidłowe.


  • 72. Data: 2019-07-05 21:26:05
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Doświadczenia. Przy około 200 gramach chłodzi i to wcale nie tak słabo.

    Chłodzi, ale im mniej brakuje tym sprężarka dłużej musi chodzić. Działa
    to tak samo jak szpara w uszczelce lodówki. Im większa, tym sprężarka
    załącza się częściej i pracuje dłużej między cyklami - zużywa się szybciej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 73. Data: 2019-07-05 21:39:39
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tak.
    > Ale właśnie takie głupie tłumaczenie usłyszałem w serwisie Renault, że
    > temperatura na wylocie jest to tylko ileś tam stopni poniżej temperatury
    > otoczenia i że to jest prawidłowe.

    Komputer mierzy co najmniej dwie temperatury, wewnętrzną i zewnętrzną.
    Dodatkowo ma czujnik piroelektryczny który mierzy natężenie słońca (żeby
    reagować nadmuchem) i albo w starszych ma mapę temperatura
    zewnętrzna-temperatura wewnętrzna albo w nowych dodatkowy czujnik
    wewnątrz kanału - w obu przypadkach po to aby komputer "wiedział" jaką
    temperaturą nawiewa. Sprężarka działa albo nie działa. Komputer ją
    włącza i wyłącza tak aby temperatura nawiewu nie była niższa niż
    założona - taki elektroniczny termostat.

    Podsumowując, jeżeli producent tak założył (i klima sprawna), to czy na
    zewnątrz będzie +20 czy +35, to mniej jak np. +15 z klimy nie poleci. Co
    najwyżej w tym drugim przypadku wentylator będzie chodził szybciej
    dopóki nie schłodzi - to jest rodzaj zabezpieczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 74. Data: 2019-07-05 21:45:23
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?

    Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc nic się
    nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet ciecz! Także
    jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór rozprężny nie wydoi, to
    nic się nie stanie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 75. Data: 2019-07-05 21:47:40
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-07-2019 o 21:39, Mateusz Bogusz pisze:
    >> Tak.
    >> Ale właśnie takie głupie tłumaczenie usłyszałem w serwisie Renault, że
    >> temperatura na wylocie jest to tylko ileś tam stopni poniżej
    >> temperatury otoczenia i że to jest prawidłowe.
    >
    > Komputer mierzy co najmniej dwie temperatury, wewnętrzną i zewnętrzną.
    > Dodatkowo ma czujnik piroelektryczny który mierzy natężenie słońca (żeby
    > reagować nadmuchem) i albo w starszych ma mapę temperatura
    > zewnętrzna-temperatura wewnętrzna albo w nowych dodatkowy czujnik
    > wewnątrz kanału - w obu przypadkach po to aby komputer "wiedział" jaką
    > temperaturą nawiewa. Sprężarka działa albo nie działa. Komputer ją
    > włącza i wyłącza tak aby temperatura nawiewu nie była niższa niż
    > założona - taki elektroniczny termostat.

    Tu (czyli w Dacii) był problem odwrotny - klima nie była w stanie
    uzyskać odpowiedniej temperatury na nawiewie.
    Owszem - na 4 biegu dmuchawy może i tak, ale i tak było to za mało w
    stosunku do potrzeb, a wyło wtedy tak, że łeb urywało.

    >
    > Podsumowując, jeżeli producent tak założył (i klima sprawna), to czy na
    > zewnątrz będzie +20 czy +35, to mniej jak np. +15 z klimy nie poleci.

    Jak nie poleci, jak Ci tłumaczę, że leciało koło 20 i serwis twierdził
    że tak ma być.
    Założyli mi nawet kontrolę pracy klimatyzacji - dzięki niej okazało się
    że na 1 biegu dmuchawy ona więcej nie działa niż działa, stąd te wysokie
    temperatury na nawiewie - przez większość czasu leciało powietrze nie
    chłodzone.
    Po prostu parownik był za mały w stosunku do gabarytów wewn. auta i nie
    wydalał - albo zamarzał, albo nic nie chłodziło.


  • 76. Data: 2019-07-05 22:11:53
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.07.2019 o 21:45, Mateusz Bogusz pisze:
    >> Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?
    >
    > Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc nic się
    > nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet ciecz! Także
    > jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór rozprężny nie wydoi, to
    > nic się nie stanie :-)
    >
    pisałem już o tym. jedni twierdzą że uchodzi sam r134, bo olej (pag46)
    nie ulatuje. nie wiem jaka jest prawda, dolewam olej proporcjonalnie,
    ale fakt, to większa komplikacja. JAk wypierdziela cały czynnik -
    wiadomo ile wlać. jak uchodzi trochę, wlewam tyle żeby zaczęło
    efektywnie chłodzić.

    ToMasz


  • 77. Data: 2019-07-08 17:33:41
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > pisałem już o tym. jedni twierdzą że uchodzi sam r134, bo olej (pag46)
    > nie ulatuje. nie wiem jaka jest prawda, dolewam olej proporcjonalnie,
    > ale fakt, to większa komplikacja. JAk wypierdziela cały czynnik -
    > wiadomo ile wlać. jak uchodzi trochę, wlewam tyle żeby zaczęło
    > efektywnie chłodzić.

    Inna sprawa, że skoro ucieka to znaczy że do środka dostaje się także
    wilgoć (z powietrzem). A ta zakwasza i zamienia olej w kogel-mogiel.
    Bądź co bądź, to jak dopompowywanie koła z którego ucieka powietrze...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 78. Data: 2019-07-09 15:01:51
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 02.07.2019 o 10:06, Cavallino pisze:
    >
    >>
    >> Nie ma takiego "lodowatego" powiewu. Przy w pełni sprawnej klimie od
    >> razu idzie to poczuć.
    >
    > Nie w każdym aucie.
    > W Dacii ledwo chłodzi, a serwis twierdził że +20 na wylocie spełnia
    > wymogi producenta.


    No nie wiem. W moim przypadku było inaczej, zaraz po zakupie używki,
    klima działała tak sobie - po wizycie w serwisie zaraz powiało Syberią.
    Nawet nie zauważyłem kiedy klima zaczęła chłodzić tylko tak na
    odczepnego w ciągu tych 6 lat po serwisie. Teraz po serwisie znowu czuć
    ten charakterystyczny lodowy powiew. Drugie auto ma gorszą wydajność,
    problem możne być to w tym że okoliczne warsztaty mają urządzenia które
    nie mają programu do obsługi tego auta, stąd też serwis jest robiony "na
    oko".


  • 79. Data: 2019-07-09 15:02:32
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 05.07.2019 o 21:16, Mateusz Bogusz pisze:
    >> a jeżdżę od jakichś 5 lat i to w dość ekstremalnych warunkach.
    >
    > Dla Kubicy, to chyba braknie w takim razie stopniowania tego
    > przymiotnika.
    >

    Nie w sensie osiąganych prędkości (choć zdaje się Kubicy też to nie
    dotyczy;-)), ale jakości dróg. Auto jeździ przeważnie w tumanach kurzu.


  • 80. Data: 2019-07-09 15:03:43
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 02.07.2019 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun M...@j...ru ...
    >
    >> Z moich doświadczeń jednak ma,. i to zarówno w niestarych autach
    >> zakupionych jako nowe, tak i w używkach. Serwisowałem takie nowe
    >> auto i już po kilku latach na fakturze stało jak byk - "uzupełnienie
    >> klimatyzacji". Tak więc widać że nie są to układy hermetycznie
    >> szczelne na dłuższy okres czasu.
    > Wniosek wyciagam na podstawie mojego ducato - 2012 rok. Klima chłodzi jak
    > głupia, od 3 lat nic nie dotykałem z czynnikiem.
    > Mam tez takiego starego małego busa gdzie mam agregat chłodzacy na pake.
    > To było zakładane dobrze ponad 10 lat temu.
    > I do dzis chłodzi bezproblemowo.
    >
    > Ale w osobówce czynnik ucieka i co gorsza, nie do konca wiadomo
    > któredy... Podejrzewam ze sprezarka gdzies delikatnie popuszcza.
    >

    Ale to zdaje się tak trochę wniosek na wyrost. Musiałbyś wypróbować
    wydajność w drugim aucie które jest świeżo po serwisie.

    Fachowcy (?) twierdzą że w układzie każdego auta są ubytki.


strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: