  • Data: 2015-01-25 00:45:54
    Temat: Re: Ceny modułów WiFi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Ale operatorzy wirtualni nie mają dla takich oferty.

    Operatorzy wirtualni mają umowę z operatorem sieci dotyczącą
    sposobu jej wykorzystania. A że bardzo często ich oferta jest
    o wiele bardziej atrakcyjna od tych "prawdziwych" operatorów,
    zwałaszcza dla klientów generujących mały ruch, więc te punkty
    regulaminu mają chronić operatorów sieci. Być może są wręcz
    narzucone przez nich.

    > No i druga kwestia albo jesteśmy uczciwi i szanujemy
    > regulamin dostawcy albo nie. Prosta sprawa.

    W poprzedniej wiadomości opisałem zjawisko trochę bardziej
    szczegółowo -- właśnie żeby pokazać, że z technicznego punktu
    widzenia nie jest to "prosta sprawa". Dodam jeszcze, że również
    nie jest prosta z moralnego punktu widzenia -- ktoś kupił sobie
    nowy smartfon, przeczytał o nim, że ma "wspaniałą funkcję
    udostępniania połączenia internetowego dla twojego laptopa
    i tabletu", cieszy się tym wszystkim jak głupi blaszką, i ani
    mu do głowy przyjdzie, że jakiś regulamin tego zabrania. A mnie
    nie przyjdzie do głowy nazwanie go "nieuczciwym". Takie punkty
    regulaminu, to coś jakby pozwalanie na korzystanie ze smartfona,
    ale tylko z tych jego programów i funkcji, które podobają się
    operatorowi, a z innych nie. Albo wręcz jakby operator pozwalał
    na gadanie przez telefon, lecz zabraniał przklinania w rozmowach.

    Więc mamy trzeci punkt widzenia -- prawny. Jeśli kartę SIM użytkuje
    firma, to zgoda, regulamin operatora może ograniczyć sposób
    zarabiania pieniędzy przy użyciu tej karty, na przykład za pomocą
    "rozwiązań telemetrycznych". Jeśli chodzi o konsumentów, to już
    nie takie to dla mnie oczywiste. Gdyby na przykład operator
    zablokował klientowi kartę w tablecie używanym w samochodzie
    dlatego, że przekazuje ona do domu informacje na temat położenia,
    a klient się wściekł na to, to by w końcu jakiś UOKiK wpisał to
    do rejestru klauzul niedozwolonych. Więc nikt nawet nie próbuje
    blokować. Zresztą dzisiaj każdy smartfon, to wielkie "rozwiązanie
    telemetryczne" -- przekazuje szczegóły na temat jego właściciela
    do Googla, Facebooka, Apple'a i do wielu innych im podobnych. Więc
    jak tu blokować, jak szanować, jak być uczciwym, jak żyć?

    Jarek

    --
    Czy ma dotrzeć do niej wiedzy każdy fakt
    Kogo kochać, z kim się bić, z kim widywać i jak żyć