  • 11. Data: 2013-08-05 14:27:32
    Temat: Re: Ciag dalszy inwigilacji
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-05, o godz. 13:31:45
    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> napisał(a):

    > jeśli telefon, jako radioodbiornik+radionadajnik - emituje fale we
    > wszystkich kierunkach. W Centertelu, na początku lat 90siątych,
    > widziałem jak pewien krótkofalowiec słuchał "dla sportu" co tam
    > ludzie gadają przez telefony, w których minuta rozmowy kosztowała
    > tyle co paczka papierosów. Dlaczego łudzisz się że teraz jest
    > inaczej? To kwestia pieniędzy i odpowiedniego sprzętu.

    W Cenytertelu nie trzeba było krótkofalowca - mógł to robić każdy. Z tej
    prostej przyczyny że to była niekodowana transmisja analogowa. W
    przypadku GSM masz transmisję szyfrowaną na tyle mocno że
    podsłuchiwanie robi się mało opłacalne.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2013-08-05 14:29:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-05 13:31, ToMasz pisze:

> [...]
    > widziałem jak pewien krótkofalowiec słuchał "dla sportu" co tam ludzie
    > gadają przez telefony, w których minuta rozmowy kosztowała tyle co

    Co prawda obecnie transmisja GSM jest kodowana, ale to tak naprawdę
    niewiele zmienia - podsłuchać można nawet transmisję na kablach
    sieciowych.

    > Dlaczego łudzisz się że teraz jest inaczej? To
    > kwestia pieniędzy i odpowiedniego sprzętu.

    Zdaje się, że pytanie skierowałeś pod niewłaściwym adresem.

  • 13. Data: 2013-08-05 14:32:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-05 14:25, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > A jak osłonisz się przed satelitami i ich wielkim okiem ?? :)

    System korytarzy podziemnych? Amerykanie w Wietnamie nie byli w stanie
    namierzyć całej armii, a co dopiero jednej osoby ;)

  • 14. Data: 2013-08-05 14:32:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-05, o godz. 14:25:38
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > A jak osłonisz się przed satelitami i ich wielkim okiem ?? :)

    Jaskinia. Watsonie. Jaskinia. :-P

  • 15. Data: 2013-08-05 14:45:36
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Jaskinia. Watsonie. Jaskinia. :-P

    Zdjęcia z satelity wykorzystujące promieniowanie X :)

  • 16. Data: 2013-08-05 15:57:42
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-05 13:18, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > jesteśmy na tysiące sposobów każdego dnia. Jeżeli chcemy tego uniknąć
    > to pozostaje tylko pozbycie się wszystkich wynalazków cywilizacji i

    W stanie wojennym mówiło się, że telefony typu Bartek umożliwiają zdalne
    podsłuchiwanie mimo słuchawki odłożonej na widełki. Trzeba było wyjmować
    we tyczkę z gniazdka :) Teraz można wyjmować baterię z fona.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2013-08-05 16:02:22
    Od: K <...@...c>

    W dniu 05-08-2013 11:34, atm pisze:
    > Jeszcze troche a trzeba bedzie odkopac T68i...
    > http://www.gsmmaniak.pl/224862/fbi-zdalnie-podsluchi
    walo-uzytkownikow-androida/

    albo jesli telefon jest supportowany, to wgrac sobie replicatora.
    replicator nie ma dostepu do google play i apki z playa na nim nie dzialaja.

  • 18. Data: 2013-08-05 16:10:01
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-08-05 14:32, Artur Maśląg pisze:

    > System korytarzy podziemnych? Amerykanie w Wietnamie nie byli w stanie
    > namierzyć całej armii, a co dopiero jednej osoby ;)

    Jaki Wietnam, jaka tam dżungla - jankesi o kilkadziesiąt lat później w
    Kosovie nie byli w stanie zniszczyć nie tylko ani jednego serbskiego
    czołgu, ale nawet dróg mających strategiczne znaczenie. Tak że zmuszeni
    byli niszczyć mosty w miastach i elektrownie. Że nie wspomnę o sukcesie
    zniszczenia cywilnego pociągu.. Tak że nie przeceniałbym tych ich
    zdolności do inwigilacji i szpiegowania.

  • 19. Data: 2013-08-05 16:34:16
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-08-05 11:34, atm pisze:
    > Jeszcze troche a trzeba bedzie odkopac T68i...
    > http://www.gsmmaniak.pl/224862/fbi-zdalnie-podsluchi
    walo-uzytkownikow-androida/

    T68i? LOL. Rozmowy telefoniczne z aparatów z wkładką W66 były już dawno
    podsłuchiwane.
    Znałeś te czasy? Oglądałeś to? Oczywiście to komedia, ale to fakt który
    słyszało się w tych czasach w słuchawce.
    http://www.youtube.com/watch?v=rNChq7hLUjc
    W tamtych czasach i wcześniejszych jak się miało coś do POWIEDZENIA
    mówiło się 'rozmowa nie na telefon' To powiedzenie funkcjonuje do
    dzisiaj nawet w śród ludzi nie znających lub nie świadomych nowoczesnych
    technologi.

    Czy Ty myślisz że z biegiem lat i rozwoju technologi będziesz mniej
    tajemniczy w czasach globalnej kontroli? Taki system nie został by
    dopuszczony.

    Martwi Ciebie Android lub inne systemy. Ty wiesz ile informacji można
    zebrać w miesiąc, dwa lub trzy po śmieciach które wyrzucasz z domu?
    Szok. Android przy tym śmietniku to pikuś.

    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2013-08-05 17:43:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-05 15:57, Mario pisze:
    > W dniu 2013-08-05 13:18, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > W stanie wojennym mówiło się, że telefony typu Bartek umożliwiają zdalne
    > podsłuchiwanie mimo słuchawki odłożonej na widełki.

    Zasadniczo to żaden problem ;)

    > Trzeba było wyjmować
    > we tyczkę z gniazdka :) Teraz można wyjmować baterię z fona.

    Odcinając się od kontaktu z innymi ludźmi oraz większości usług
    mniej czy bardziej nowoczesnych, niemniej w normalnym życiu
    niezbędnych. Odcięcie się daje jakieś szanse, ale jak będą chcieli
    to wyśledzą po znajomych, śmieciach czy pluskwach. Można mieszkać
    w klatce Faradaya, ale to też średnio sensowne na dłuższą metę.
    Tak naprawdę problemem może być tylko gdzie dane o nas trafią i jak
    zostaną wykorzystane, bo fakt ich pozyskiwania przez różne podmioty
    jest niepodważalny.