    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ciągle pada...
    Date: Sun, 2 Jun 2013 15:29:32 +0200

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Hehe... jestem takiego samego zdania.
    > Kiedyś na forum goldenline-a mało mnie dyskutanci nie zjedli za te
    > słowa ;-)))

    No właśnie... Yahoo CEO Marissa Mayer: "there's really no such thing
    as professional photographers anymore."

    Co ma swoje NIEUBŁAGANE konsekwencje, które należałoby propagować,
    żeby dotarło do wszystkich:

    1. Zanika grupa docelowa sprzętu "profesjonalnego", tzn.
    zarabiającego na siebie.

    2. Skoro zanika zarabianie na fotografii, to producenci powinni
    zacząć dostosowywać ceny swojego topowego sprzętu do poziomu amatorów,
    którzy robią to czysto hobbystycznie, a nie zarabiają tym sprzętem, więc
    nie mają "zwrotu z inwestycji".

    3. Ostatecznie oznacza to także, że teraz potrzeby najbardziej
    zaawansowanych amatorów powinny wyznaczać kierunki projektowania
    topowego sprzętu fotograficznego (rozmaite ekstremalnie różne podejścia
    żyłowane do maksimum).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]