  • Data: 2016-02-11 14:18:20
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-11 o 02:49, J.F. pisze:

    > Abonencka.
    > Chodzi mi o to, ze jak jedna linie podlaczymy do dwoch central naraz,
    > to oczywiscie rozne cuda moga sie dziac, ale jak jedna z tych central
    > wylaczymy z zasilania, to wewnetrzne polaczenia elementow na
    > wyposazeniu abonenckim ciagle sa i nadal moga prady roznie plynac i
    > roznie zaklocac prace drugiej centrali.

    Jak wyłączysz zasilanie centrali to prąd już tam żaden się nie pojawi.
    Owszem wyposażenie abonenta na centrali posiada jakieś tam elementy
    wyjściowe, które mają swoją impedancję ale jest ona na tyle duża w
    stosunku do samej linii telefonicznej, że nowej centrali to nie
    przeszkadza. Generalnie - czarna dziura.

    > A tu jednak 50 ludzi kable cielo, zeby stara centrale odlaczyc.

    Te dwa, trzy które miałem na myśli, to były przełączenia na zasadzie
    odłączamy zasilanie Strowgera, zdejmujemy izolację z łączówek i działa.
    Reszta przełączeń obywała się na zasadzie cięcia kabli.
    Możliwe, że to co pokazane jest na filmie, to tylko przełączenie tylko
    części starej centrali, dlatego tną kable?

    > No bo u nas nie groza miliony $ odszkodowania za parominutowa przerwe
    > w srodku nocy.

    U nich pewnie też się zabezpieczyli na wypadek awarii, przez stosowne
    zapisy w umowach, przecież im też zdarzają się awarie i modernizacje.

    > A czy od razu gorsi ... gdybym tak teraz sluchawke podniosl i sygnalu
    > nie uslyszal z powodu jakiejs awarii, to i tak na pomoc chyba dopiero
    > rano za pare godzin moglbym liczyc, wiec co mi za roznica czy
    > przelaczac beda minute czy godzne :-)

    No ale jak byś miał pilną potrzebę/wypadek to szukał byś jakiegoś
    telefonu w pobliżu, i co byś zrobił jakby żaden telefon w promieniu
    kilku kilometrów nie działał? A czym większą centralę przełączasz tym
    więcej takich nagłych przypadków może wystąpić.
    Awarie pojedynczych abonentów, to normalka w tej robocie i nie traktuje
    się tego nadzwyczajni, ale jak leży kilka czy kilkanaście tysięcy to już
    jest katastrofa.

    Przecież dziś Świat też by się nie zawalił, gdyby nagle pół Internetu
    stanęło na kilka minut. A jednak nikt nie robi takich prób.

    > A to tym bardziej bym wylaczyl i sprawdzil czy dobrze wstaje :-)

    No jak trzeba to na początku robi się kilka takich prób, ale już po
    dopieszczeniu wszystkiego i wgraniu ostatecznych wersji softu i baz
    centrala nie jest wyłączana, no chyba że nastąpi jakaś awaria zasilania.
    Znam parę central, które działają na zasilaniu nieprzerwanie od ponad
    20-tu lat, a przeszły w tym czasie dosyć poważne zmiany sprzętu i
    oprogramowania. Resety częściowe lub całkowite i owszem się zdarzały ale
    prądu nikt nie wyłączał.