  • 11. Data: 2011-11-29 07:36:18
    Temat: Re: Co jest przyczyną zadziałania różnicówki?
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Ktoś to rozwikła? Tak z ciekawości. Bo będzie przedłużacz od dobrego
    (...) Instalacja w blokach. Jakieś nowsze bloki. Koniec lat 90.

    A czy rurka gazowa jest metalowa? Uziemiona?
    U mnie wywalało ponieważ rurka gazowa miała inny potencjał niż PE
    (naprawdę), niewielki, ale wystarczający.
    Podobny problem powstał z pralką i uziomem rurek wodnych.
    Sprawę rozwiązało dopiero przerwanie ciągłości elektrycznej rurek
    (plastikowe wstawki).

    Pozdr.
    MK

  • 12. Data: 2011-11-29 08:05:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Zwieram w gnieździe N z PE. Wywala różnicówkę. Czyli ok.
    > Włączam pomiędzy L i PE żarówkę. Żarówka świeci. Różnicówki nie wywala.
    > Czyli źle.
    >
    > Do tego feralnego gniazda (poczwórne) podłączone są inne sprzęty.
    > Lodówka, zmywarka, piekarnik, pralka i ta płyta gazowa.
    > Żadne inne urządzenie podłączone do tego gniazda nie wywala różnicówki.

    Zwróć uwagę, że zwykle poczwórne gniazdo to cztery pojedyncze pod
    wspólną ramką. Poprawne połączenie w jednym nie oznacza, że w drugim
    jest OK.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2011-11-29 08:14:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "MiKhau"

    > A czy rurka gazowa jest metalowa? Uziemiona?

    Połączona płyta jest elastycznym wężem. Ale czy wąż jest galwanicznie
    połączony końcami tego nie wiem. Z zewnątrz jest z tworzywa. Ale może ma
    jakiś oplot w środku zatopiony.

    Robert

  • 14. Data: 2011-11-29 08:15:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"

    > Zwróć uwagę, że zwykle poczwórne gniazdo to cztery pojedyncze pod wspólną
    > ramką. Poprawne połączenie w jednym nie oznacza, że w drugim jest OK.

    Gniazda są natynkowe. Cztery osobne połaczone ze sobą. Ale jest dobrze
    połączone.

    Robert

  • 15. Data: 2011-11-29 09:19:49
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    > Połączona płyta jest elastycznym wężem. Ale czy wąż jest galwanicznie
    > połączony końcami tego nie wiem. Z zewnątrz jest z tworzywa. Ale może ma
    > jakiś oplot w środku zatopiony.

    Mi wybijało różnicówkę po dotknięciu rurką gazową kuchenki. Natychmiast.

    Sie okazało, że instalacje wodna-gazowa i elektryczna nie były połączone ze
    sobą (np. gdzieś w piwnicah) stąd jakieś różnice potencjałów wystarczające
    do zadziałania różnicowego.

    Powodzenia
    MK

  • 16. Data: 2011-11-30 09:40:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Miałem taki oto przypadek podczas podłączania płyty gazowej. Ma ona
    > zapalacz/iskrownik.
    > Dla ścisłości linki. Ale chyba zbędne.
    > http://www.whirlpool.eu/app.cnt/whr/pl_PL/pageid/Ins
    tructionsForUse/DOCTYPE/CHART/DOCLANGUAGE/PL
> [...]
    > mówiła, że mieli jakieś problemy z podłączeniem tego gniazda.
    >
    > Płyta podłączona bez PE działa. Dotykając met. obudowy nie kopie. Wskaźnik
    > coś pokazuje. Ale pralka pokazuje 10 razy więcej.
    >
    > Wywalanie różnicówki następuje już po wetknięciu wtyczki. Nawet nie
    > włączam iskrownika.
    >
    > Ktoś to rozwikła? Tak z ciekawości. Bo będzie przedłużacz od dobrego
    > gniazda. A te feralne pozostanie nieużywane. Jest za szafkami kuchennymi.
    > I nie będzie do niego dostępu.
    > A kuć na nowy przewód nie można. Bo już płytki są.
    >
    > Instalacja w blokach. Jakieś nowsze bloki. Koniec lat 90.

    Czy w gniazdach, w których płyta działa dobrze, jest w ogóle podłączone PE?
    Może coś było zrobione źle w instalacji od samego początku, a tylko gniazdo
    które wybija różnicówkę jest dobrze podłączone.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2011-12-02 13:21:14
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    I co?
    Doszedłeś do tego, co się dzieje?
    Podziel się wnioskami plis

    MK

  • 18. Data: 2011-12-02 15:18:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "MiKhau" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    >I co?
    > Doszedłeś do tego, co się dzieje?
    > Podziel się wnioskami plis

    Tak jak pisałem. Dopiero jutro będę miał do dyspozycji to mieszkanie.
    Troszkę więcej już wiem.
    Na elektrodzie też coś podpowiedzieli.
    Ale zły mod wywalił do kosza. ;-)
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=101
    95494#10195494

    Robert

  • 19. Data: 2011-12-03 20:55:19
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

> [...]
    > I nie będzie do niego dostępu.
    > A kuć na nowy przewód nie można. Bo już płytki są.
    >
    > Instalacja w blokach. Jakieś nowsze bloki. Koniec lat 90.

    ----------------

    Onego czasu u teścia lubiła "kopać" lodówka.
    Kiedyś wziąłem neonówke i co się okazało?
    Faza była na bolcu uziemnienia. Ktos zamienił miejscami dwa kable.
    Musisz pomierzyć wszystko łącznie z kablami kuchenki.
    Różnicówki potrafią być strasznie pokopane, Często są robione bez głowy.

    sofu

  • 20. Data: 2011-12-03 23:13:52
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2011-12-03 21:55, sofu pisze:

> [...]
    > Musisz pomierzyć wszystko łącznie z kablami kuchenki.
    > Różnicówki potrafią być strasznie pokopane, Często są robione bez głowy.

    Przepraszam że się wtrącę, różnicówki mają to do siebie że nie lubią gdy
    neutralny jest podłączony poza przejściem przez nią. Wtedy zawsze
    wypinają. Jeśli nie podłączyłeś neutralnego za różnicówką tylko np. do
    ogólnego to nie spodziewaj się innej reakcji.
    Czyli:
    Faza przez różnicówkę + "bezpiecznik"
    Neutralny ZA różnicówką
    PE normalnie.
    Sam się kilka razy złapałem gdy podpiąłem neutralny do ogólnych a dalej
    miałem różnicówkę :)

    Pozdrawiam Andrzej