    Date: Thu, 29 Nov 2012 20:11:23 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?

    W dniu 29.11.2012 19:48, JDX pisze:
    > Parę dni temu mój Smart 1000 pokazał, że trzeba wymienić akumulatory.
    > Dzisiaj przyszły nowe więc rozkręciłem sprzęt i aż się przestraszyłem.
    > :-D W każdym bądź razie zaciekawiło mnie co to za substancja mogła
    > wyciec z akumulatora która nie ruszyła mosiężnej złączki za to zeżarła
    > jej plastikową obudowę: http://img9.imageshack.us/img9/8800/img1035og.jpg.
    >
    > A tak wygląda chiński akumulator *bezwyciekowy* po 26 miesiącach pracy:
    > http://img39.imageshack.us/img39/8855/img1037mv.jpg (odbiły się też
    > napisy z drugiego :-D ). A drugi wygląda jeszcze gorzej, na tyle gorzej,
> [...]

    nie wiem czy nie napiszę teraz bzdur, ale mnie straszono, że tak się
    skończy żywot akumulatorów ktore nie są przeznaczone do takeigo mocnego
    upsa. dokładnie mówiąc facet powiedział że tak spuchną że je będe
    wyciągał otwieraczem do konserw. Za duży prąd ładowania?
    ja wpakowałem do środka 2x18Ah vipow. przeżyły 1 rok w zdrowiu 2
    konając. wprawdzie wyglądały lepiej, ale też jakby spuchnięte, mocno
    przegrzane i bez cieczy w środku

    ToMasz