  • 1. Data: 2012-11-29 19:48:03
    Temat: Co jest w środku chińskich akumulatorów?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Parę dni temu mój Smart 1000 pokazał, że trzeba wymienić akumulatory.
    Dzisiaj przyszły nowe więc rozkręciłem sprzęt i aż się przestraszyłem.
    :-D W każdym bądź razie zaciekawiło mnie co to za substancja mogła
    wyciec z akumulatora która nie ruszyła mosiężnej złączki za to zeżarła
    jej plastikową obudowę: http://img9.imageshack.us/img9/8800/img1035og.jpg.

    A tak wygląda chiński akumulator *bezwyciekowy* po 26 miesiącach pracy:
    http://img39.imageshack.us/img39/8855/img1037mv.jpg (odbiły się też
    napisy z drugiego :-D ). A drugi wygląda jeszcze gorzej, na tyle gorzej,
    że nie robiłem mu zdjęcia tylko natychmiast zapakowałem do grubego
    foliowego worka. Już 6 godzin minęło od wymiany, a oba akumulatory są
    dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D

  • 2. Data: 2012-11-29 20:04:30
    Temat: Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale działa? działa, to co się czepiasz...

  • 3. Data: 2012-11-29 20:11:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 29.11.2012 19:48, JDX pisze:
> [...]
    > foliowego worka. Już 6 godzin minęło od wymiany, a oba akumulatory są
    > dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D

    nie wiem czy nie napiszę teraz bzdur, ale mnie straszono, że tak się
    skończy żywot akumulatorów ktore nie są przeznaczone do takeigo mocnego
    upsa. dokładnie mówiąc facet powiedział że tak spuchną że je będe
    wyciągał otwieraczem do konserw. Za duży prąd ładowania?
    ja wpakowałem do środka 2x18Ah vipow. przeżyły 1 rok w zdrowiu 2
    konając. wprawdzie wyglądały lepiej, ale też jakby spuchnięte, mocno
    przegrzane i bez cieczy w środku

    ToMasz

  • 4. Data: 2012-11-29 20:30:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-29 20:11, ToMasz wrote:
    [.....]
    > nie wiem czy nie napiszę teraz bzdur, ale mnie straszono, że tak się
    > skończy żywot akumulatorów ktore nie są przeznaczone do takeigo mocnego
    > upsa. dokładnie mówiąc facet powiedział że tak spuchną że je będe
    Do tego modelu wsadza się właśnie 12V/12Ah. Tzn. AFAIR kiedyś wsadzało
    się CSB 12V/10Ah ale teraz to i CSB robi 12V/12Ah.

> [...]
    > ja wpakowałem do środka 2x18Ah vipow. przeżyły 1 rok w zdrowiu 2
    > konając. wprawdzie wyglądały lepiej, ale też jakby spuchnięte, mocno
    Poprzednio miałem też Vipow 12V/12Ah i umarły u mnie po dwóch latach. I
    też były trochę spuchnięte, w każdym bądź razie nie tak jak ten na
    zdjęciu. Teraz też kupiłem jakieś chińczyki (bo nie rozkręciłem UPS-a
    przed zakupem tylko spojrzałem na diodę :-D) ale następnym razem kupię
    już CSB. Dwa razy droższe ale powinny i wytrzymać 2-3 razy dłużej. AFAIR
    wg. APC przy dobrej sieci (mało przełączeń UPS-a na akumulatory) powinny
    pociągnąć do 6 lat i z doświadczenia wiem, że tak kiedyś było. No i nie
    przypominam sobie abym widział spuchnięte CSB, a trochę ich widziałem.

    BTW. Stare akumulatory wyciągnięte z UPS-a nadal ciepłe. :-D

  • 5. Data: 2012-11-29 20:35:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-29 20:30, JDX pisze:
    > Do tego modelu wsadza się właśnie 12V/12Ah. Tzn. AFAIR kiedyś wsadzało
    > się CSB 12V/10Ah ale teraz to i CSB robi 12V/12Ah.
    To nie chodzi o pojemność, tylko typ akumulatorów. W tym samym rozmiarze
    fizycznym, często w tej samej pojemności - są produkowane akumulatory z
    różnymi parametrami:
    - "do alarmów" - podtrzymujące długo bo z małym samo-rozładowaniem, dużą
    pojemnością przy małych prądach obciążenia/ładowania. Ale bardzo
    nielubiące dużych prądów (dużo mniejsza pojemność niż podawana, właśnie
    tak kończą jak tu widać)
    - "do upsów" - dość duże samo-rozładowanie (w parę dni się rozładowują
    gdy nie są podładowane), ale znoszą znaczne prądy rozładowania
    - "do głębokiego rozładowania" - j.w. ale lepiej znoszą rozładowywanie
    do niższych napięć, stosuje sie je w napędach zabawek i innych wózków
    inwalidzkich itp.

    A że chińczyk produkuje "byleco", polski importer walnie na to tylko
    swoją pieczątkę z info "12v 7Ah", a jak klient chce, to się napisze
    nawet 10Ah (bez podawania przy jakim prądzie rozładowania)...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-11-29 20:37:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]

    swoją pieczątkę z info "12v 7Ah", a jak klient chce, to się napisze
    nawet 10Ah (bez podawania przy jakim prądzie rozładowania)...

    173

  • 7. Data: 2012-11-29 20:59:20
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]

    swoją pieczątkę z info "12v 7Ah", a jak klient chce, to się napisze
    nawet 10Ah (bez podawania przy jakim prądzie rozładowania)...

    173

  • 8. Data: 2012-11-30 08:14:19
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > :-D W każdym bądź razie zaciekawiło mnie co to za substancja mogła
    > wyciec z akumulatora która nie ruszyła mosiężnej złączki za to zeżarła
    > jej plastikową obudowę:

    Kwas siarkowy.

    > dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D

    Nie wiem co to za akumulator ale do UPS są może 4 marki które można wsadzić.
    Inne to strata pieniądzy ale dziś wszyscy mówią - cena, cena,cena no i
    otrzymują gówno.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 9. Data: 2012-11-30 08:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 19:48:03 +0100, JDX napisał(a):
> [...]
    > :-D W każdym bądź razie zaciekawiło mnie co to za substancja mogła
    > wyciec z akumulatora która nie ruszyła mosiężnej złączki za to zeżarła

    Musialbys analize przeprowadzic ... wydawalo mi sie ze te obudowy robi sie
    z polieetylenu/polipropylenu, a tych nic nie rusza :-)
    Jesli to nie jest efekt podgrzania (na cienkiej zlaczce bardzo
    prawdopodobne, tam przeciez z 50A plynie), to sprawdz czy nie jest z nylonu
    lub innego poliamidu - te na kwas siarkowy sa bardzo nieodporne :-)

    > A tak wygląda chiński akumulator *bezwyciekowy* po 26 miesiącach pracy:
    > http://img39.imageshack.us/img39/8855/img1037mv.jpg (odbiły się też

    i znow - to chemiczne czy termiczne ?
    W akumulatorach raczej takich chemikaliow nie ma, wiec jesli nie termiczne,
    to co ... rozpuszczalnik sie komus wylal, czy butelka stala obok z kiepskim
    korkiem ?
    A termiczne ... no coz, jak sie z takich akumulatorkow bierze po pol kW, to
    nie dziwne ze sie przegrzewaja ...

> [...]
    > foliowego worka. Już 6 godzin minęło od wymiany, a oba akumulatory są
    > dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D

    Jesli dostaly wewnetrznego zwarcia, to owszem - ma prawo sie "gotowac" do
    czasu rozladowania ...

    J.

  • 10. Data: 2012-11-30 09:03:39
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 30.11.2012 08:14, Ukaniu pisze:

    > Nie wiem co to za akumulator ale do UPS są może 4 marki które można
    > wsadzić. Inne to strata pieniądzy ale dziś wszyscy mówią - cena,

    mógłbyś uchylić rąbka tej wiedzy? Jakie to marki? A jeżeli i to nie
    stanowi tajemnicy to gdzie najlepiej kupić?
    Chodzi o małe akumulatory, zdaje się 7Ah 12V, do małych podbiurkowych
    UPSów. Leży mi tego kilkanaście w piwnicy, elektronika sprawna, ale nie
    trzyma, wyrzucić szkoda, a dawać do serwisu na naprawę się nie opłaca.
    Sama wymiana aku powinna dać im trochę życia..