    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?
    Date: Fri, 30 Nov 2012 08:59:12 +0100

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 19:48:03 +0100, JDX napisał(a):
    > Parę dni temu mój Smart 1000 pokazał, że trzeba wymienić akumulatory.
    > Dzisiaj przyszły nowe więc rozkręciłem sprzęt i aż się przestraszyłem.
    > :-D W każdym bądź razie zaciekawiło mnie co to za substancja mogła
    > wyciec z akumulatora która nie ruszyła mosiężnej złączki za to zeżarła
    > jej plastikową obudowę: http://img9.imageshack.us/img9/8800/img1035og.jpg.

    Musialbys analize przeprowadzic ... wydawalo mi sie ze te obudowy robi sie
    z polieetylenu/polipropylenu, a tych nic nie rusza :-)
    Jesli to nie jest efekt podgrzania (na cienkiej zlaczce bardzo
    prawdopodobne, tam przeciez z 50A plynie), to sprawdz czy nie jest z nylonu
    lub innego poliamidu - te na kwas siarkowy sa bardzo nieodporne :-)

    > A tak wygląda chiński akumulator *bezwyciekowy* po 26 miesiącach pracy:
    > http://img39.imageshack.us/img39/8855/img1037mv.jpg (odbiły się też

    i znow - to chemiczne czy termiczne ?
    W akumulatorach raczej takich chemikaliow nie ma, wiec jesli nie termiczne,
    to co ... rozpuszczalnik sie komus wylal, czy butelka stala obok z kiepskim
    korkiem ?
    A termiczne ... no coz, jak sie z takich akumulatorkow bierze po pol kW, to
    nie dziwne ze sie przegrzewaja ...

    > napisy z drugiego :-D ). A drugi wygląda jeszcze gorzej, na tyle gorzej,
    > że nie robiłem mu zdjęcia tylko natychmiast zapakowałem do grubego
    > foliowego worka. Już 6 godzin minęło od wymiany, a oba akumulatory są
    > dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D

    Jesli dostaly wewnetrznego zwarcia, to owszem - ma prawo sie "gotowac" do
    czasu rozladowania ...

    J.