  • 11. Data: 2015-07-21 12:42:49
    Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-20 o 18:21, AL pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Duży moment może wręcz utrudniać.

    Zgadza się. W niektórych terenówkach i SUV-ach jest klawisz "snow" lub
    podobnie opisany, powodujący m.in. albo zmniejszenie momentu obrotowego
    na silniku, albo powodujący ruszanie z 2 biegu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2015-07-21 17:04:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), w
    <a...@g...c
    om>, Majka
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Oglądam małe tanie samochody, nowe.
    > Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i
    benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest
    głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
    > Auto tej samej marki.
    > Ten sam model, kolor, wyposażenie.
    > Ta sama masa, te same osiągi.
    >
    > Tylko:
    > albo diesel albo benzyna.
    > Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
    > Co wybrać?
    > Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

    Lepsze przyspieszenie przy niższych obrotach.
    Ale, że diesel ma generalnie niższe obroty, różnica może być niezbyt zauważalna
    -- tak naprawdę wszystko zależy od przebiegu wykresu momentu i mocy.
    Ponieważ na resztę mamy nie zwracać uwagi więcej nie mogę napisać :)

    PS. Sprawdź elastyczność tych silników na testach w necie.

  • 13. Data: 2015-07-21 17:58:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.07.2015 o 12:42, Adam pisze:

    > Zgadza się. W niektórych terenówkach i SUV-ach jest klawisz "snow" lub
    > podobnie opisany, powodujący m.in. albo zmniejszenie momentu obrotowego
    > na silniku, albo powodujący ruszanie z 2 biegu.

    haha!

    miałem kiedyś partnera benzynkę 1.1 i diesla 1.9. aby benzynka ruszyła z
    miejsca trzeba było wcisnąć pedał gazu do połowy i puszczać sprzęgło.
    jeśli tylko jedno koło miało minimalnie mniejszą przyczepność,
    mometnalnie "fyrtało" a drugie koło stało w miejscu.
    1.9 wystarczyło puszczać sprzęgło, bo moment obrotowy był taki duży że
    silnik nie gasł. jeśli nawet tylko jedno koło chciało się poruszyć, to
    robiło to anemicznie, powoli, więc drugie jakby z musu też się kręciło.
    ToMasz

  • 14. Data: 2015-07-21 21:01:09
    Od: <9...@2...210109.invalid> (Tom N)

    ToMasz w

> [...]

    > jeśli tylko jedno koło miało minimalnie mniejszą przyczepność,
    > mometnalnie "fyrtało" a drugie koło stało w miejscu.

    OKi

    > 1.9 wystarczyło puszczać sprzęgło, bo moment obrotowy był taki duży że
    > silnik nie gasł.

    Ba, tyle, ze jest jeszcze warunek konieczny: działający diesel na mrozie

    > jeśli nawet tylko jedno koło chciało się poruszyć, to
    > robiło to anemicznie, powoli, więc drugie jakby z musu też się kręciło.

    To właśnie wskazuje na "niezły mróz"... Pchałeś powoli to sie oba koła
    powoli kręciły, masz dobry moment, ale zero przyspieszenia ;P

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2015-07-22 08:19:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To właśnie wskazuje na "niezły mróz"... Pchałeś powoli to sie oba koła
    > powoli kręciły, masz dobry moment, ale zero przyspieszenia ;P

    nie do końca Cię zrozumiałem. Kiedyś, jak mój syn był jeszcze malutki,
    gdzieś tam się wybieraliśmy zimą. cała rodzina w aucie, a ja jak
    ostatnia łajza "srzeliłem" ze sprzęgła. znaczy za szybko pusiłem pedał.
    autem zaszarpało, ruszyło i pojechało. na pytanie co się stało,
    odpowiedziałem że wszystko z godnie z planem, tylko auto chciało się
    otrzepać ze śniegu.
    Zrób to benzyniakiem.

    ToMasz

  • 16. Data: 2015-07-22 11:05:10
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-07-18 o 18:51, Majka pisze:
> [...]
    > Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
    > Co wybrać?
    > Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

    Można teoretyzować, ale najlepiej przejedź się konkretnie tymi dwoma i sam zobaczysz.
    Samochody różne są, diesel dieslowi nie równy.
    Ja zdecydowanie wybrałbym benzynę ze strachu przed ogólnie większą awaryjnością
    diesli.