    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co moglo siasc w monitorze ?
    Date: Tue, 05 Jan 2010 21:47:44 +0100

    > Kupilem uzywany monitor, i chyba ktos mi kit wcisnal.
    > Monitor to samsung 19 cali z TV.
    > Wada: jak wlaczam (pilotem czy przyciskiem) to tylko mruga na chwile
    > diodka, ekran robi sie jakby ciemnieszy i nic. I tak kilkanascie razy
    > moge. Potem mruga po dwa azy i znowu kilkanascie razy. A potem sie
    > wlacza, strzeli jeszcze w glosnikach i chodzi bez problemu. Co moze byc
    > przyczyna ?
    > Czy moglo sie cos takiego stac w transporcie ?

    W związku z kryzysem grupowa wróżka została zwolniona, więc niestety, na
    100% nikt Ci nie powie ;)... jeśli generalnie działa, ale nie zawsze, to
    na 99% jest to coś a'la zimny lut albo wyschnięty kondensator... Jeśli
    winny jest lut, to jak najbardziej usterka mogła się pojawić na skutek
    transportu (nadwyrężone połączenie pękło, przez co teraz nie zawsze
    "styka").
    Pierwsza sprawa - włącz monitor (próbuj do skutku), daj mu chwilę
    popracować (kilka minut), wyłącz i zaraz potem (po 15s) włącz ponownie.
    Powtórz parę razy ten eksperyment i napisz, czy "nagrzany" włącza się od
    razu albo chociaż "szybciej" niż normalnie??
    Ale generalnie chyba nikt nie da sobie głowy uciąć czy usterka była
    wcześniej czy nie... trzeba by zajrzeć do środka, żeby wiedzieć co się
    stało...

    Pozdrawiam
    Konop