  • Data: 2018-11-18 17:55:42
    Temat: Re: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 17 Nov 2018 23:36:36 +0100, Marek S napisał(a):

    > Kolega codziennie korzysta z tej kolei dojeżdżając do pracy i modli się
    > by deszcz nie spadł, żeby nie było zbyt zimno bo wtedy do domu nie
    > wróci. Byle pretekst i kolej metropolitalna stoi.
    >
    > To tak a'propos innowacji komunikacyjnych w 3 mieście.
    >
    > Do tego zlikwidowano 3ci pas na obwodnicy w okolicy zjazdów na Karwiny i
    > na Witomino.

    Nigdy nie było 3 pasów do zjazdu ani na Karwiny ani Witomino.
    Były pasy pod górę poprzedzającą te wjazdy, ale kończyły się kawałek drogi
    przed zjazdem i nie miały wpływu na te korki.

    A korki tam powoduje nie problem przepustowości obwodnicy w tym miejscu, a
    problem przepustowości samych zjazdów, które kończą się zwykłymi
    skrzyżowaniami ze światłami, które nie są w stanie wypuścić z obwodnicy
    wszystkich zjeżdżających i korek zaczyna wystawać na obwodnicę.

    Na Karwinach długość pasa do prawoskrętu limitowana jest bliskością mostu
    nad Chwaszczyńską, który ma niewystarczającą szerokość na dodatkowy pas.
    Na Witominie faktycznie pas do prawoskrętu mógłby być dłuższy (w miejsce
    tego zlikwidowanego trzeciego pasa), ale tam problem z zakorkowaniem zjazdu
    jest też dość rzadki.

    > Od razu zaowocowało to niebotycznymi korkami. Podobnie na
    > trasie z Redy na Władysławowo. Zauważyłem, że rzadko kiedy zmiany
    > drogowe tutaj służą poprawie przepustowości dróg. Owszem, były i takie,
    > ale chyba tylko przez niedopatrzenie powstały.

    Głównym problemem trójmiasta jest tak naprawdę brak obwodnicy.
    To co historycznie nazywa się obwodnicą, obecnie jest już bardziej trasą
    średnicową, a obwodnicę to dopiero będzie się budować.