  • 1. Data: 2010-08-24 10:57:38
    Temat: Coś dla Janka
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Canon has announced it has developed a 120 megapixel 29.2 x 20.2mm APS-H CMOS
    sensor - the same size used in its EOS-1D series of professional DSLRs. The
    sensor, for which Canon has announced no production plans, has a pixel count
    nearly 7.5 times larger than the company's highest pixel count commercially
    available sensor.

  • 2. Data: 2010-08-24 11:41:07
    Temat: Re: Coś dla Janka
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    Ciekawe jak rysowałby Helios?

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 3. Data: 2010-08-24 11:51:49
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 24 Sie, 13:41, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:
    > Ciekawe jak rysowałby Helios?

    Grubą kreską.

  • 4. Data: 2010-08-24 12:19:17
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-24 12:57, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > has a pixel count nearly 7.5 times larger than the company's highest
    > pixel count commercially available sensor.

    Ciekawe, które szkło do małoobrazkowych lustrzanek da radę to napędzić.
    W średnim formacie taka ilość mpx by mnie nie zdziwiła, ale tutaj...
    wow? Okaże się po premierze ;>

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 5. Data: 2010-08-24 12:56:56
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Ciekawe, które szkło do małoobrazkowych lustrzanek da radę to napędzić.

    Żadne.

  • 6. Data: 2010-08-24 12:57:57
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > has a pixel count nearly 7.5 times larger than the company's highest
    > pixel count commercially available sensor.

    uuuu, ale to będzie szumieć !

    EMPI

  • 7. Data: 2010-08-24 13:30:39
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-08-24 14:57, EMPI pisze:
    > Hej !

    > uuuu, ale to będzie szumieć !

    I znowu gdzieś na świecie jakaś grupa inżynierów za coś się zabrała
    przed zasięgnięciem rad na polskim usenecie. Jak znajdziesz chwilkę to
    napisz do canona i oświeć ich.

    A.

  • 8. Data: 2010-08-24 13:33:22
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 14:57:57 +0200, EMPI napisał(a):

    > Hej !

    > uuuu, ale to będzie szumieć !
    >
    > EMPI

    a niech sobie szumi. O ile resamplowanie zdjęc z 15 czy 12 mpx do 6 by
    poprawić jakość obrazu, nie bardzo mnie przekonuje o tyle tutaj widze
    naprawde wystarczający zapas by uznać iż taka opracja ma sens :)

  • 9. Data: 2010-08-24 13:49:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

    > a niech sobie szumi. O ile resamplowanie zdjęc z 15 czy 12 mpx do 6 by
    > poprawić jakość obrazu, nie bardzo mnie przekonuje o tyle tutaj widze
    > naprawde wystarczający zapas by uznać iż taka opracja ma sens :)

    Przy tej samej technologii jest dokładnie odwrotnie. :))

    2-3 krotny resajz w dół ma jeszcze sens dla redukcji artefaktów
    matrycy bayerowskiej. Zwiększanie MPix dla jeszcze większych resajzów
    sensu już nie ma - straty rosną szybciej niż zyski.

    Jeżeli to nie plotka, to widocznie jest zastosowanie dla takich
    matryc (może jest bez Bayera?), ale w kwestii Hi-ISO i szumów praw
    fizyki się nie obejdzie bez ściągania technologii z XXII wieku. ;-).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2010-08-24 13:54:15

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 15:49:56 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

> [...]
    > matryc (może jest bez Bayera?), ale w kwestii Hi-ISO i szumów praw
    > fizyki się nie obejdzie bez ściągania technologii z XXII wieku. ;-).

    ja tam sie nie znam ale sadze iż w tym wypadku algorytmy do zczytywania
    danych z matrycy bayerwskiej jednak bedą inne niż te obecnie stosowane.
    Ostatecznie *jesli* to ma być w normalnych aparatach to chyba nie po to by
    uzyskać ostry obraz w 1:1.