    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Coś "rozdzielczego" dla oglądaczy zdjęć (cross, FUW).
    Date: Tue, 13 May 2014 01:28:47 +0200

    XX YY wrote:
    > przypominam sobie jak tutaj przed laty dziesiatki nawiedztonych
    > toczylo ze mna chamskie boje , ze nie ma czsgos takiego jak
    > rozdzielczosc oka 10 cykli/mm.

    tak poważnie mówiąć to nie ma czegoś takiego...
    bo tak można podać rozdzielczość gdy zdefiniujemy odległość z jakiej
    patrzymy.

    przy stałym obiektywie rozdzielczość powinno sie podawać w mierze kątowej.

    jeśli optyka moze byc zmieniana to albo podajemy miare kątową dla określonej
    ogniskowej albo podajemy rozdzielczość warstwy fotoczułej.

    Nie chce mi sie już przypominac że to też jest dość względne bo sposób
    zdefiniowania rozdzielczości zalezy od rodzaju elementu swiatłoczułego.
    Inaczej to musimy zdefinowac dla matrycy która ma strukturę dyskretną a
    inaczej dla błony fotograficznej która ma strukturę ciagła (w pewnym
    przyblizeniu, bo w którymś momencie pojawia sie ziarnistość warstwy
    fotoczułej).