    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Mon, 31 May 2004 12:57:14 +0000 (UTC)

    Marcin Kapski <a...@b...plnospam> wrote:

    > Ja nie o tym mówię. Skoro już się tak rzucasz bez konkretów, to zrozum że ja
    > podważam wogóle istnienie ilimitów transferów.

    (A prosiłem, żebyś się nauczył cytować...)
    Bo? Oczywiście masz takie prawo na zasadzie ogólnego 'widzimisię', ale
    chciałbym jednak usłyszeć jakieś argumenty.

    > a po co? przecież to polip a nie konfiguracja_serwera.pl

    Nie chcę Cię martwić, ale stworzenie środowiska WWW dla wielu tysięcy
    klientów generujących GB ruchu dziennie trochę się różni od konfiguracji
    serwera dla domowego użytkownika. Ale Ciebie pewnie to niewiele
    interesuje...

    > Nie o tym mówimy, ale skoro nie wiesz o czym mówimy to po co zabierasz głos?

    Taaak. Niech żyje zawartość merytoryczna wypowiedzi.

    > kilka na dobę, tylko co to zmienia ?

    Już powiedziałem. Punkt widzenia (i nabywa się odrobinę respektu do pewności
    siebie dotyczącej np. wyżej wspomnianej 'odpowiedniej konfiguracji
    serwerów'). Skoro jednakże dla Ciebie to jedno i to samo - faktycznie dalszą
    dyskusję uważam za becelową.
    BTW: 5GB ruchu dziennie, to non-stop zapchane pasmo ok. 512kilobitów. 50GB,
    to zapchane pasmo 5megabitów. Być może dla Ciebie to te same wartości
    (szczególnie, jeśli przekładają się w prosty sposób na rząd wielkości
    większą liczbę użytkowników).

    > Czytaj wątki, a potem pisz na grupę. W wątkach doczytasz, że podważam wogóle
    > rację bytu takiego parametru jak limit transferu.

    Jak już napisałem powyżej - oczywiście możesz sobie podważać.

    > Chodzi o zasadę, bezpodstawnego obciążenia finansowego za limity transferów.

    Bezjakiego przepraszam? Rozumiesz znaczenie słowa 'umowa'?

    > TPSA jest przykładem, że jako monopolista też to robi, bez ekonomicznego
    > uzasadnienia - TpSA nie płaci za transfery, jej użytkownicy płacą.

    No tak. TPSA pewnie dostaje łącza za darmo :)

    > Nigdy nie zgodziłbym się na limity, jednak za chwilę, ceny łącz bez limitów
    > osiągna kosmiczne ceny.

    I prawidłowo.

    > A wszystko za sprawą głupiego podejścia:
    > Dużo generujesz - dużo płać.

    Rotfl. Pewnie wolałbym model 'dużo generujesz - mało płać'? Wybacz, ale
    teraz przedstawiasz odrobinę śmieszne tezy.

    > Limity się wzieły z chęci maksymalnego zysku, nie przychodu, gdyż są czystym
    > zyskiem, bez ponoszenia dodatkowych kosztów dla ISP

    Heh. Ty chyba jednak na bakier jesteś z matematyką, prawda?

    > Nie będę komentował

    Cieszę się. Może w końcu przestaniesz tutaj przytaczać TPSA i Neostradę jako
    przykład.

    --
    Przemysław Maciuszko