  • 51. Data: 2016-01-30 14:44:06
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jan 2016 13:57:20 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > ich używać. Bo kiedyś słyszałem, chociaż nie w kontekście PIC32, że
    > mikroczipowy stos TCP/IP zaburaczony jest/był. A z drugiej strony
    np. ja
    > mam dobre doświadczenia z lwIP.

    Używam na codzień mchp tcpip, nie narzekam więc niem mam parcia na
    IwIP. Co interesującego ma IwIP w porównaniu do mchp?

    > Hę??? https://www.mentor.com

    Nie widzę nigdzie tam otwartych toolsów do pic32 mogących być
    alternatywą.

    Diffa wyślę wieczorem.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2016-01-30 15:13:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-30 14:44, Marek wrote:
    > np. ja
    >
    > Używam na codzień mchp tcpip, nie narzekam więc niem mam parcia na
    > IwIP. Co interesującego ma IwIP w porównaniu do mchp?
    Nie wiem bo nie używam TCP/IP Microchipa. :-) LwIP zacząłem używać w
    2006 r., a o stosie MC mało kto wtedy słyszał. O ile w ogóle był wtedy
    dostępny, bo coś mi się wydaje, że nie był.

    > Nie widzę nigdzie tam otwartych toolsów do pic32 mogących być alternatywą.
    Nie ma tam toolsów dla PIC32, są tylko dla MIPS-a:
    https://sourcery.mentor.com/GNUToolchain/subscriptio
    n3537?lite=MIPS

  • 53. Data: 2016-01-30 18:59:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jan 2016 15:13:10 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Nie ma tam toolsów dla PIC32, są tylko dla MIPS-a:
    > https://sourcery.mentor.com/GNUToolchain/subscriptio
    n3537?lite=MIPS

    No czym i czym się różnią te z mentora od GNU gcc na target mips?

    --
    Marek

  • 54. Data: 2016-01-30 23:14:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    Diff mips.c gnu gcc 4.5.2 vs Mchp gcc 4.5.2 (xc32 1.33):
    http://83.220.108.211/bins/gnumipsVSmchp.diff.gz

    --
    Marek

  • 55. Data: 2016-01-31 04:44:54
    Od: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > Diff mips.c gnu gcc 4.5.2 vs Mchp gcc 4.5.2 (xc32 1.33):
    > http://83.220.108.211/bins/gnumipsVSmchp.diff.gz

    Uwagi na szybko:
    1) duza czesc zmian to inne formatowanie kodu, czyli nic faktycznie
    nie zmienia
    2) gcc 4.5.2 to stara wersja, ze slabym wsparciem dla 16 bitowych
    instrukcji MIPS. Diff dodaje lepsze wsparcie, podobne zmiany
    sa w nowszych wersjach gcc
    3) jest kosmetyczna zmiana: wersja Microchipa definiuje
    architekture pic32mx, ten sam efekt daje architektura
    m4k obecna w oryginalnym gcc
    4) inna kosmetyczna zmiana: Microchip pisze 'longcall'
    jako nazwe atrybutu zamiast 'long_call'
    5) wersja Microchipa uzywa inne koszty instrukcji, jesli
    koszty sa dobrze dobrane to moze dac lepsza optymalizacje
    6) wyglada ze Microchip dodal jakies optymalizecje ktorych
    nie ma w gcc-5.3

    W porownaniu z gcc-4.5.2 zmiany sa raczej istotne, ale wyglada
    ze wiekszosc jest w nowszych wersjach gcc. W porownaniu z
    nowszymi wersjami gcc nie jest jasne czy wersja Microchipa
    dodaje cos wartosciowego.

    Tak a propo: jest normalne ze specjalnie przygotowane wersje
    zawieraja kod ktory pojawia sie pozniej w oficjalnym gcc.
    Czasami dzieje sie to dlatego ze autorzy zmian umieszczaja
    je najpierw w specjalnej wersji a dopiero potem laduja one
    w glownej wersji. Ale czesto jest tez tak ze wersje specjalne
    maja kod ktory jest w fazie testowania w wersji oficjalnej
    (testowanie zwykle trwa okolo roku).

    A propo 2: 'diff -bu' pominolby wiekszosc nieistotnuch zmian.

    --
    Waldek Hebisch

  • 56. Data: 2016-01-31 11:39:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-30 18:59, Marek wrote:
    n3537?lite=MIPS

    > No czym i czym się różnią te z mentora od GNU gcc na target mips?
    AFAIK to same kompilatory niczym się nie różnią - nie znalazłem żadnych
    informacji na ten temat. Natomiast otoczka kompilatora jest trochę inna,
    tzn. Mentor dostarcza własną, zamkniętą niskopoziomową bibliotekę zwaną
    CodeSourcery Common Startup Code Sequence (w skrócie CS3) oraz
    odpowiednie skrypty linkera. Biblioteka wspiera "standardowe" zestawy
    uruchomieniowe Malta i SEAD-3
    (https://community.imgtec.com/developers/mips/resour
    ces/development-platforms/)
    oraz symulator QEMU. W każdym razie nie ma obowiązku używania tej
    biblioteki - w końcu startup code na platformę "bare metal" to nie jest
    jakieś wielkie aj-waj i samemu można to napisać (a może nawet nie ma
    innej możliwości jeśli sprzęt jest bardzo "zkustomizowany").

  • 57. Data: 2016-01-31 12:01:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-31 04:44, Waldek Hebisch wrote:

    > Uwagi na szybko:
    Dzięki za analizę.

    > Tak a propo: jest normalne ze specjalnie przygotowane wersje
    > zawieraja kod ktory pojawia sie pozniej w oficjalnym gcc.
    Tak z ciekawości sprawdziłem czy działa -march=pic32mx w mentorowym gcc
    5.2. Nie działa. :-)

    > Ale czesto jest tez tak ze wersje specjalne
    > maja kod ktory jest w fazie testowania w wersji oficjalnej
    > (testowanie zwykle trwa okolo roku).
    Znaczy się są testowane na klientach? :-)

  • 58. Data: 2016-01-31 12:15:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Jan 2016 03:44:54 +0000 (UTC), Waldek Hebisch
    <h...@m...uni.wroc.pl> wrote:
    > W porownaniu z gcc-4.5.2 zmiany sa raczej istotne, ale wyglada
    > ze wiekszosc jest w nowszych wersjach gcc. W porownaniu z
    > nowszymi wersjami gcc nie jest jasne czy wersja Microchipa
    > dodaje cos wartosciowego.

    Ciekawe jak znalazły się te zmiany w oficjalnym gcc, bo patrząc przez
    pryzmat polityki jaką stosuje Mchp na pewno nie jest to im na rękę.

    --
    Marek

  • 59. Data: 2016-01-31 14:13:19
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Znaczy si? s? testowane na klientach? :-)

    Raczej nie: w oficjalnym gcc zmian jest duzo i z wydaniem czeka
    sie az wszystko w miare dziala. Zmiany dla konkretnej achitektury
    to maly procent tego. Zmiany w wersjach specjalnych to
    zwykle "pewniaki" ktore w oficjalnej wersji musza czekac na
    reszte.

    --
    Waldek Hebisch

  • 60. Data: 2016-01-31 14:53:22
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ciekawe jak znalaz?y si? te zmiany w oficjalnym gcc, bo patrz?c przez
    > pryzmat polityki jak? stosuje Mchp na pewno nie jest to im na r?k?.

    Najprawdopodobniej wiekszosc zmian jest zrobiona przez
    innych (np. MIPS), a Microchip tylko je uzywa. Choc jest
    tez mozliwe ze Microchip uznal ze prosciej jest zrobic zmiany
    w oficjalnym gcc niz bawic sie modyfikowanie kolejnych wersji.
    W ktoryms momencie gcc 4.5.2 bedzie zupelnie przestarzaly i beda
    potrzebowali nowej wersji. Jak poczekaja dlugo to zmiany w gcc
    beda spore i bedzie duzo roboty zeby sie dopasowac. Jak zmiany
    wyladuja w wersji oficjalnej to developerzy gcc zrobia co trzeba
    pracujac nad nowymi wersjami...

    Co do polityki: licencja Gnu oznacza ze musza wraz z kompilatorem
    dostarczyc zrodla. To czy ich zmiany trafia do oficjalnego
    gcc nie zmienia specjalnie sytuacji z oplata za ich wersje.

    --
    Waldek Hebisch