  • 61. Data: 2016-01-31 22:18:28
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Jan 2016 12:01:17 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Tak z ciekawości sprawdziłem czy działa -march=pic32mx w mentorowym
    gcc
    > 5.2. Nie działa. :-)

    Gcc z reguły jest kompilowany pod jeden konkretny target, nie
    zadziałało bo pewnie masz target i?86/ia64 .

    --
    Marek

  • 62. Data: 2016-01-31 23:58:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    Faktycznie może stworzenie alternatywnych free toolsów do
    programowania pic32 używając natywne gcc dla mipsa może być prostsze
    niż się wydaje dzięki retrobsd. Można by było wykorzystać w pewnyn
    zakresie startup z retrobsd. Hmm.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-02-01 00:03:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-31 22:18, Marek wrote:
    > gcc
    >
    > Gcc z reguły jest kompilowany pod jeden konkretny target, nie
    > zadziałało bo pewnie masz target i?86/ia64 .
    Mam zainstalowane wersje gcc generujące kod dla czterech rodzin
    procesorów: i386, H8, MIPS oraz ARM i każda z nich ma swoją listę
    architektur które można zapodać w -march. Do tego wszystkie są
    jednocześnie widoczne w PATH, a to dzięki temu, że kompilatory skrośne
    mają "dziwne" prefiksy w nazwach poszczególnych narzędzi, np.
    mips-sde-elf- dla narzędzi z toolchaina dla MIPS-a.

  • 64. Data: 2016-02-01 00:54:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-31 23:58, Marek wrote:
    > Faktycznie może stworzenie alternatywnych free toolsów do programowania
    > pic32 używając natywne gcc dla mipsa może być prostsze niż się wydaje
    > dzięki retrobsd.
    Wcześniej nie znałem tego projektu, ale teraz rzuciłem okiem i wygląda
    na to, że takie narzędzia od dawna już są:
    http://retrobsd.org/wiki/doku.php/wiki/software. Swoją drogą ciekawe czy
    gcc Microchipa to nie jest przypudrowana wersja tego:
    https://github.com/jasonkajita/chipKIT-cxx/downloads
    . U mnie zgłasza się
    tak:

    c:\Tools\pic32-tools\pic32mx\bin>.\gcc --version
    gcc (chipKIT) 4.5.1 chipKIT Compiler for PIC32 MCUs v1.31-20120614
    Copyright (C) 2010 Free Software Foundation, Inc.
    This is free software; see the source for copying conditions. There is NO
    warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

    c:\Tools\pic32-tools\pic32mx\bin>

  • 65. Data: 2016-02-01 07:51:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message

    > To fakt. U konkurencji trudno byłoby dostać 32 bitowy
    > mikrokonktroler w obudowie DIP28.

    Są w obudowie DIP8:
    http://www.nxp.com/products/microcontrollers-and-pro
    cessors/arm-processors/lpc-arm-cortex-m-mcus/lpc-cor
    tex-m0-plus-m0/lpc800-series/32-bit-arm-cortex-m0-pl
    us-microcontroller-4-kb-flash-and-1-kb-sram:LPC810M0
    21FN8

  • 66. Data: 2016-02-01 10:08:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Feb 2016 00:54:10 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > c:\Tools\pic32-tools\pic32mx\bin>.\gcc --version
    > gcc (chipKIT) 4.5.1 chipKIT Compiler for PIC32 MCUs v1.31-20120614

    To wygląda odwrotnie, v1.31 to numeracja chip wersji Microchipowych
    gcc, oni w ogóle kompilator sobie nazwali xc32. Diffa, który
    pokazałem był z wersji xc32 1.33, który jest w oparciu o gcc 4.5.2.
    Z tego co kojarzę, były takie projejty (nie pamiętam nazw), że
    wzięto źródła udostępniane przez Mchp i zbudowano z nich toolchain.
    Ale przestano to dalej akualizować a Mchp wydał kolejne aktualizacje
    wspierające nowe układy, co spowodowało, że te toolchainy stały się
    mniej atrakcyjne.
    Teraz sprawdziłem, zgadza się:

    http://chipkit.net/mpide-compiler-pic32/

    Chipkitowa wersja to fork starszej wersji xc32, może nie mieć jeszcze
    wsparcia dla mx2xx/1xx lub układów z mmu mz.
    Byłbyś tak uprzejmy sprawdzić (skoro już masz wersję z chipkit) czy
    możesz skompilować i zlinkować jakiś dummy kod z opcjami
    -mprocessor=32MX470F512H oraz -mprocessor=32MX250F128B.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2016-02-01 10:51:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-01 10:08, Marek wrote:
    [...]
    > Byłbyś tak uprzejmy sprawdzić (skoro już masz wersję z chipkit) czy
    > możesz skompilować i zlinkować jakiś dummy kod z opcjami
    > -mprocessor=32MX470F512H oraz -mprocessor=32MX250F128B.
    Programik testowy:
    #include <stdio.h>

    int main( int argc, char* argv[] )
    {
    printf( "Hello World!\n" );

    return 0;
    }

    > -mprocessor=32MX470F512H
    D:\WorkDir>pic32-gcc -mprocessor=32MX470F512H -Wall -o testpic.elf testpic.c
    c:/tools/pic32-tools/bin/../lib/gcc/pic32mx/4.5.1/..
    /../../../pic32mx/bin/ld.exe
    : cannot find -lmchp_peripheral_32MX470F512H
    collect2: ld returned 1 exit status

    D:\WorkDir>

    > -mprocessor=32MX250F128B
    D:\WorkDir>pic32-gcc -mprocessor=32MX250F128B -Wall -o testpic.elf testpic.c

    D:\WorkDir>

    Rozmiar wygenerowanego ELF-a w tym drugim przypadku to 257716 bajtów.

    W każdym razie w katalogu <PIC32_TOOLS_ROOT>\pic32mx\lib są biblioteki
    libmchp_peripheral_32MX460F*, a zaraz po nich
    libmchp_peripheral_32MX534F*. Brak jakichkolwiek 32MX470F*.

  • 68. Data: 2016-02-02 12:30:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jakby kogoś interesowało, Serge wczoraj na moją prośbę upublicznił
    (zasób był do tej pory prywatny) swój startup dla pic33mx wraz z
    przykładowym plikiem c. Umożliwia skompiliwanie i kompletne
    zlinkowanie kodu używając tylko "czysty" gnu gcc/mpis.

    https://www.assembla.com/spaces/vak-opensource/subve
    rsion/source/HEAD/trunk/microcontrollers/pic32mx2

    Jest troszkę "bare metal", nie ma oczywiście mchpowycb plib, ale jest
    od czego zacząć.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2016-02-02 14:23:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-02 12:30, Marek wrote:
> [...]
    > przykładowym plikiem c. Umożliwia skompiliwanie i kompletne zlinkowanie
    > kodu używając tylko "czysty" gnu gcc/mpis.
    Napracował się chłopak. Bo chociaż sporządzenie takiego pic32mx.h jest
    koncepcyjnie trywialne, to jednak wymaga mnóstwa mrówczej pracy z
    manualem. Do tego trzeba bardzo uważać aby się gdzieś nie pomylić.

  • 70. Data: 2016-02-02 16:42:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Feb 2016 14:23:33 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Napracował się chłopak.

    No też jestem pod wrażeniem, ale to i tak jest pikuś w porównaniu z
    portem 2.11BSD jaki zrobił na ten mcu, o LiteBSD na MZ nie
    wspominając.

    --
    Marek