    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Części "retro" z Chin
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 1 Jul 2018 15:44:24 +0200

    Dnia Sun, 1 Jul 2018 08:23:35 +0200, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > końcówek mocy do CB Radia. Pamiętam, że temat dość często przewijał się
    > radioamatorskich forach.
    > Andrew "Bunny" Huang w jednej ze swoich książek także poruszał ten temat
    > pisząc, że na bazach w Shenzhen zdarzają się takie podróbki i trzeba
    > uważać na łańcuchy dostaw. Wspominał nawet o jednym takim przypadku z
    > doświadczenia, kiedy okazało się, że kupiony układ nie działał
    > prawidłowo, bo był czymś zupełnie innym.
    > Jednocześnie pisał też jednak, że na tych samych bazarach można za
    > bardzo małe pieniądze dostać całą masę prawdziwych elementów.

    Tak ogolnie - w przemysle rozne bledy powstaja.
    Ktos pomyli stemple do drukarki, ktos pomyli pudelka, a sprawa wyjdzie
    za miesiac.

    A odpady moga trafic do drugiego obiegu.

    > Też mnie to zastanawia. [...]
    > I też się zastanawiam, w jaki sposób do Chin dotarła na tyle duża partia
    > amerykańskich procesorów, że teraz, po czterdziestu latach od ich
    > wyprodukowania komuś opłaca się je sprzedawać po stosunkowo niewielkich
    > cenach. Demontaż złomu elektronicznego to chyba jedyny pomysł, jaki
    > przychodzi mi do głowy...

    Ale tu pisze "nowy".

    No coz, moze mieli jakis pomysl, np "komputer w kazdej szkole", kupili
    kosci, pol roku pozniej sie okazalo ze to nie ma sensu, i gdzies tam
    lezy milion prockow w magazynie :-)

    Kojarzycie jakies masowe urzadzenie z 6502 ?
    Apple, commodore, atari ... cos jeszcze ?
    Moze mieli kiedys masowa produkcje, albo kopie robili ... tylko wydaje
    mi sie, ze procek stracil popularnosc zanim przemysl elektroniczny sie
    w Chinach rozwinal.
    A moze to zapasy z HK czy Tajwanu ?

    Albo obrotny Chinczyk kupil kontener w USA przewidujac, ze na
    kolekcjonerach zarobi ...

    J.