    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czestotliwosc sieci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 11 Mar 2018 21:48:19 +0100

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 13:28:55 -0800 (PST), Grzegorz Redlarski
    napisał(a):
> [...]
    godzinach 21:00 i 22:00, ale trochę też o 21:30, wystąpiły gwałtowne spadki
    częstotliwości, które później powoli się odbudowywały. Czyżby gdzieś coś dużego
    włączali o pełnych godzinach? Jakaś taryfa się włączała?
    aten-aus-den-vorjahren

    > Już wiem skąd są te skoki częstotliwości o pełnych godzinach, w
    > połowach godzin, widać je też w kwadransach. W takich cyklach
    > zmieniają się dyspozycje wymiany energii pomiędzy blokami
    > (obszarami). Opisane jest to w rozdziale 7:
    > https://www.entsoe.eu/fileadmin/user_upload/_library
    /publications/entsoe/Operation_Handbook/Policy_1_App
    endix%20_final.pdf

    Hm, wymiana nie powinna skutkowac zmiana czestotliwosci, bo to tylko
    wymiana ... chyba ze przy okazji elektrownie odkrecaja kurki.

    J.