  • Data: 2018-03-21 11:50:22
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: Grzegorz Redlarski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 23:45:35 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:
    > (A żeby gugla za QP QPa trafiła)
    > Użytkownik "Grzegorz Redlarski" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > zależnie, w którym miejscu między biegunami a średnicą, wyrażoną przez
    > równik, dane ciało się znajduje.
    > Wtedy zabieram się za uwzględnienie wpływu księżyca, planet, gwiazd,
    > latającej muchy, ona też podlega grawitacji, a tę jako wektor widzę... itd.
    > Ale to już astronomowie lubią wyciągać z szumu sygnał leżący ileś-tam
    > poniżej (Voyager-1, z którym ZTCP nadal jest kontakt, choć opuścił już
    > system sloneczny). Do codziennych obliczeń raczej niepotrzebne. Jaka
    > dokładność liczby pi wystarczy do bardzo dokładnych obliczeń matematycznych,

    Wpływ siły odśrodkowej jest rzędu 10^-4, ale ma znaczenie tylko przy przemieszaniu
    zegara. Wpływ Księżyca jest pewnie ze 2 rzędy mniejszy, ale orbita Księżyca jest
    bardzo skomplikowana przez co trudno byłoby to jakoś prosto uwzględnić. Słońce
    jeszcze mniej wpływa, a właściwie zmiany odległości Ziemia - Słońce, ale jest
    powtarzalny na przestrzeni tysięcy lat.
    Pomiary czasu są najprecyzyjniejszymi pomiarami jakie człowiek potrafi wykonać i
    pewnie dałoby się zaobserwować wpływ innych planet na okres drgań wahadła, ale jednak
    dałbym sobie z nimi spokój :)
    gr3