    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Czujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: 09 Nov 2018 20:05:16 GMT

    On Fri, 09 Nov 2018 20:34:39 +0100, wowa wrote:

    > https://carmanz.com/vaz/2108-1984-2003/329245-21085-
    1-2.html Na dole
    > strony jest schemat gdzie występuje ów datczik. Może coś pomoże. Są tam
    > numerki 1,2,3?

    Dzięki za ciekawy link! Na czujniku numerków niestety żadnych nie ma, ale
    ze schematu wynikałoby że sygnał zwrotny leci środkowym kabelkiem, a VCC
    i masa są po bokach. To już coś - szanse pomyłki schodzą do 50%
    (zakładając że kolejność kabelków na schemacie jest zgodna z modelem
    fizycznym). Jutro wlezę pod auto i sprawdzę jak to mam podpięte.

    Tymczasem pomierzyłem stary czujnik omomierzem. Są tam 3 kabelki,
    powiedzmy A, B i C. Omomierz wskazuje mi tak:

    A -> C = 25 ohm (czerwona elektroda omomierza na A)
    B -> A = 3.5 ohm (czerwona elektroda omomierza na B)

    W pozostałych kombinacjach omomierz wskazuje 0. Nie mam pojęcia jak to
    zinterpretować :) Jednak zakładając że "B" (środkowy) to sygnał, zgodnie
    ze schematem z carmanz.com, to powiedziałbym że A musi być masą, bo
    odwrotnie na 25 ohm przy 12V wytraciłoby się 0.5A, a to wydaje mi się
    zdecydowanie za dużo, domniemywam że pobór datczika powinien zawierać się
    raczej w miliamperach. No nic, jak słońce wstanie to będę badał awtomobil
    dalej, być może jeszcze niczego nie upaliłem.

    Mateusz