-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!cleanfeed2-b.proxad.net!n
nrp4-2.free.fr!not-for-mail
From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
Subject: Re: Czujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć?
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <5be5846d$0$15173$426a74cc@news.free.fr>
<5be5e14f$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 09 Nov 2018 20:05:16 GMT
Lines: 29
Message-ID: <5be5e87c$0$11070$426a74cc@news.free.fr>
Organization: Guest of ProXad - France
NNTP-Posting-Date: 09 Nov 2018 21:05:16 CET
NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
X-Trace: 1541793916 news-1.free.fr 11070 82.64.0.151:53366
X-Complaints-To: a...@p...net
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:737939
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 09 Nov 2018 20:34:39 +0100, wowa wrote:
>> Czujnik to takie cuś: http://tdpekar.ru/catalog/electrics/
>> datchik_skorosti/2112384301030/
>
> https://carmanz.com/vaz/2108-1984-2003/329245-21085-
1-2.html Na dole
> strony jest schemat gdzie występuje ów datczik. Może coś pomoże. Są tam
> numerki 1,2,3?
Dzięki za ciekawy link! Na czujniku numerków niestety żadnych nie ma, ale
ze schematu wynikałoby że sygnał zwrotny leci środkowym kabelkiem, a VCC
i masa są po bokach. To już coś - szanse pomyłki schodzą do 50%
(zakładając że kolejność kabelków na schemacie jest zgodna z modelem
fizycznym). Jutro wlezę pod auto i sprawdzę jak to mam podpięte.
Tymczasem pomierzyłem stary czujnik omomierzem. Są tam 3 kabelki,
powiedzmy A, B i C. Omomierz wskazuje mi tak:
A -> C = 25 ohm (czerwona elektroda omomierza na A)
B -> A = 3.5 ohm (czerwona elektroda omomierza na B)
W pozostałych kombinacjach omomierz wskazuje 0. Nie mam pojęcia jak to
zinterpretować :) Jednak zakładając że "B" (środkowy) to sygnał, zgodnie
ze schematem z carmanz.com, to powiedziałbym że A musi być masą, bo
odwrotnie na 25 ohm przy 12V wytraciłoby się 0.5A, a to wydaje mi się
zdecydowanie za dużo, domniemywam że pobór datczika powinien zawierać się
raczej w miliamperach. No nic, jak słońce wstanie to będę badał awtomobil
dalej, być może jeszcze niczego nie upaliłem.
Mateusz
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.18 19:05 wowa
- 10.11.18 21:07 Mateusz Viste
- 10.11.18 22:05 t-1
- 10.11.18 22:13 Mateusz Viste
- 10.11.18 22:25 t-1
- 12.11.18 13:29 Mateusz Viste
- 14.11.18 12:24 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=