  • 31. Data: 2014-01-27 20:05:47
    Temat: Re: Czujniki do stacji pogodowej
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to>

    > Przy udp w aplikacji dbasz o ewentualną retransmisję.

    > Bo to się robi w drugą stronę: serwer odpytuje czujniki.

    I jak otrzymasz odpowiedź bez dedykowanego serwera nasłuchującego ?

  • 32. Data: 2014-01-27 21:41:22
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/27/2014 08:05 PM, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to>

    > I jak otrzymasz odpowiedź bez dedykowanego serwera nasłuchującego ?

    Jak napisałem powyżej - to czujnik słucha i czeka aż serwer go odpyta.
    Słucha czy dostanie odpowiedni pakiet. Jak mu pakiet podpasuje, to
    wysyła swój w odpowiedzi. Na upartego jak się zahardcoduje adresy ip i
    arp, to cały stos tcp/ip jest zbędny.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 33. Data: 2014-01-27 21:58:55
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/27/2014 08:03 PM, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to>
    >
    > A jakie Ty znasz rozwiązania do dystrybucji pomiarów za pomocą tego SNMP
    > ?

    Co rozumiesz przez dystrybucję? Gdzie te pomiary chcesz dystrybuować?
    Czy może chodzi Ci o akwizycję?

    > Bo o tym była mowa a nie o tym, że można sobie zrobić UDP

    Mowa była o zbieraniu danych używająć Raspberry PI z czujników
    podłączonych do ethernetu. Nie widzię tu żadnego problemu z
    wykorzystaniem dowolnego softu(*) do zbierania danych, rysowania i
    parzenia kawy na podstawie tego co się zbierze. O ile czujnik będzie
    gadał po snmp (czy pasywnie, czy wysyłając trapy z wartościami).
    Jeżeli Atlantis specjalnie chce coś bez gotowego stosu tcp/ip, to
    wyrzeźbienie samemu kawałka udp i snmp na AVR jest w 100% do zrobienia w
    sensowym czasie.

    (*) mrtg, munin, zabbix, cacti czy nagios z tych najbardziej znanych, i
    gotowe biblioteki do właściwie każdego języka programowania.

  • 34. Data: 2014-01-28 18:31:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Jak napisałem powyżej - to czujnik słucha i czeka aż serwer go odpyta.
    > Słucha czy dostanie odpowiedni pakiet. Jak mu pakiet podpasuje, to wysyła

    Czyli musi być na serwerze program nasłuchujący na tę odpowiedź. Może nie
    być osobny, ale instalować serwer HTTP z PHP do obsługi SNMP ? Jakieś
    nieporozumienie. Serwer HTTP z PHP o tyle ma sens, że taki hosting można
    tanio mieć, ale by było w tym SNMP to mi się nie wydaje bo musiałby
    obsługiwać jakąś wieloagentowość w ramach jednego adresu (jak hosty
    wirtualne HTTP) lub mieć dedykowany adres IP (dodatkowy koszt). Ale do czego
    to w ogóle zmierza ? Kolejna witrynka z pomiarami z kilku czujników ? Jak
    dla mnie należy zrealizować:
    - wykonanie i udostępnienie pomiarów,
    - wymianę danych między różnymi lokalizacjami i użytkownikami
    - publikowanie pomiarów

    Do każdego z tych celów odpowiednie są różne protokoły. Pomiary można
    udostępniać np za pomocą modbusa czy tak, jak napisałeś SNMP. Wymiana ...
    XMPP. Publikowanie ... HTTP, XMPP. Może być właśnie tak, że jakiś serwer
    obsługuje wiele aspektów wykorzystując różne protokoły.

    Ja mam trochę rozwiązań do tego wszystkiego. Np takiego uniwersalnego
    agenta, który:
    - pobiera pomiary z różnych czujników i adapterów
    - wymienia je z innymi agentami
    - pokazuje lokalizacje stacji pomiarowych na mapie
    - wyrysowuje wykres
    - publikuje w komunikatorze

    I nawet wydaje mi się interesujące wbudowanie SNMP, ale do pozyskiwania
    pomiarów.

  • 35. Data: 2014-01-28 18:41:31
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to>

    > Co rozumiesz przez dystrybucję? Gdzie te pomiary chcesz dystrybuować?

    Gdzie bądź. Mam tu pomiary z różnych stacji pomiarowych bo oprócz wykonania
    pomiaru i wyświetlenia stronki pomyślałem o wymianie danych pomiarowych.

    > Czy może chodzi Ci o akwizycję?

    ???

> [...]
    > Jeżeli Atlantis specjalnie chce coś bez gotowego stosu tcp/ip, to
    > wyrzeźbienie samemu kawałka udp i snmp na AVR jest w 100% do zrobienia w

    No tak, ale po co to robić właśnie za pomocą SNMP jak większość pomiarów
    wykonywanych na świecie jest wykonywana i dostępna w inny sposób ?