    Subject: Re: Czułośc odbiorników telefonów komórkowych
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Akarm <a...@w...pl>
    Date: Wed, 25 Jul 2018 23:46:27 +0200

    W dniu 2018-07-25 o 12:23, J.F. pisze:

    > S-E juz nie ma, jest tylko Sony ... ciekawe, czy maja jeszcze szwedzkich
    > inzynierow.
    > Japonczycy zreszta tez sa dobrzy w te klocki ... ale czy pracuja w Sony ?
    >
    > O ile dobrze pamietam, to jednak SE robil mi numery - przychodzi SMS ze
    > ktos dzwonil pare minut wczesniej.

    Wiele lat temu, kiedy telefony kupowało się głównie od operatora razem z
    abonamentem, wybrałem sobie Ericssona z klapką. I okazało się, że w
    mieszkaniu w środku Warszawy nie mam zasięgu. No to jazda do serwisu
    firmowego i tam dostałem zastępczy, starszy model. Z niego nawet w
    piwnicy mogłem rozmawiać. :) Ale po dwóch tygodniach trzeba było
    odebrać swój z naprawy i zastępczy zwrócić. W moim aparacie nic się nie
    zmieniło, nadal nie miał zasięgu, a serwis nie stwierdził żadnej
    usterki. Wszystko było zgodne ze specyfikacją producenta.
    Wtedy udałem się do punktu, w którym kupowałem i zażądałem wymiany na
    model umożliwiający mi rozmawianie. Nie było problemu, zostawiłem Dowód
    Osobisty, sporo gotówki i wziąłem ze sobą kilka różnych telefonów,
    więcej niż 5 ale mniej niż 10, żeby wybrać odpowiedni, działający.
    Pojechałem do odległego marketu z blachy i tam w samym środku działała
    jedynie Nokia 3330. Trochę bliżej chyba Alcatel i Siemens, a Sony i
    Ericssony nawet przy kasach (czyli na samym brzegu) nie miały sygnału.
    Po kilku latach kupiłem Nokię 6310 i też mogłem gadać nawet w windzie.
    Aż zachciało mi się muzycznego: Sony-Ericsson W910i. To dziadostwo nie
    łapało sygnału chyba nigdy. Gorszy okazał się tylko smartfon Sony mojego
    kolegi. To, że mój aparat nie łapał sygnału kiedy ja chciałem
    telefonować, to pół biedy - poczekałem, pokręciłem i wreszcie
    zadzwoniłem. Ale najgorsze, że nie wiedziałem kiedy do mnie nie można
    było się dodzwonić. W ten sposób straciłem miejsce w szpitalu, byłem
    niedostępny dość długo.
    Teraz korzystam z Samsunga S3, czasem rozmówca ma trudności z
    usłyszeniem mnie, ale nie jest to stan ciągły. Niemniej bywa.
    Stara Nokia 6310 zasięg ma zawsze. Problemem jest stara bateria i
    rozlatująca się obudowa, chyba nie będę już reanimował. Wypróbuję Huawei
    P9 Lite 2017, bo taki odziedziczę - od rodziny. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/