  • 1. Data: 2009-07-23 10:51:01
    Temat: Czy Athlon II pójdzie na płycie z AM2+?
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Witam!

    Spodobał mi się procek AMD Athlon II X2 245, bo:

    Został wyprodukowany w procesie technologicznym 45 nm, zyskał dodatkowe
    512 KB pamięci podręcznej drugiego poziomu (ma jej łącznie 1 MB dla
    każdego rdzenia) oraz wyposażony został w dwa kontrolery pamięci - DDR2
    oraz DDR3. Dzięki takiej modernizacji jest on pierwszym procesorem
    serii Athlon będącym w stanie pracować na najnowszej podstawce AM3
    zachowując przy tym pełną kompatybilność ze starszą AM2+.

    http://proline.pl/sklep.php?prodid=AMD+II+X2+245+AM2

    W tymże sklepie oglądałem płyty pod AM2 - żadna nie obsługuje Athlonów
    II (no ale chyba dopiero mc od premiery?).

    Czy mogę liczyć na to, że ktoś do mojej płytki
    http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSu
    pport_Model.aspx?ProductID=2434#anchor_os
    zrobi wsparcie dla tych procesorów? A może wystarczy go wsadzić, coś
    tam ręcznie poustawiać i będzie działał?

    Marcin Kocur

  • 2. Data: 2009-07-23 19:31:18
    Temat: Re: Czy Athlon II pójdzie na płycie z AM2+?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > zrobi wsparcie dla tych procesorów? A może wystarczy go wsadzić, coś
    > tam ręcznie poustawiać i będzie działał?

    na to bym nie liczył. Trzeba poczekać aż wyjdą nowe biosy do starych płyt i
    przed zmianą procka trzeba je zaktualizować bo inaczej zamiana zakończy się
    czarnym ekranem. Problemem jest to, że wielu producentów np Asus nie kwapi
    się do pisania nowych biosów nawet do całkiem nowych płyt i tak mamy sobie
    nowego procka którego nie mamy za bardzo gdzie włożyć a 3/4 płyt oferowanych
    na rynku AM2 z nim nie ruszy bez aktualizacji której jeszcze nie ma i nie
    wiadomo kiedy będzie.

  • 3. Data: 2009-07-24 07:04:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marcin Kocur pisze:
> [...]
    > zrobi wsparcie dla tych procesorów? A może wystarczy go wsadzić, coś
    > tam ręcznie poustawiać i będzie działał?

    Odnośnie twojej płytki, to jesteś w o tyle dobrej sytuacji, że support
    gigabyte jest naprawdę dobry, kiedyś miałem problem z klawiaturą -
    napisałem do nich, po 2 dniach odpisali, co jak poustawiać, aby
    tymczasowo to działało, po około 2 tygodniach dostałem bios beta, który
    całkowicie rozwiązał mój problem, a po jakimś czasie mi napisali, że
    wyszła pełna wersja biosu i abym sobie wgrał.

    http://ggts.gigabyte.com.tw/tech.asp?ClassID=2&Count
    ry=Poland&SourceWeb=B2C

    Także napisz do nich, pisz najlepiej po angielsku, wtedy szybciej
    dostaniesz odpowiedź.

  • 4. Data: 2009-07-24 16:15:01
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba BQB napisała na pl.comp.pecet:

    > Także napisz do nich, pisz najlepiej po angielsku, wtedy szybciej
    > dostaniesz odpowiedź.

    Napisałem, po angielsku, i to zaraz po wysłaniu pytania tutaj ;]

    Witam

    Niestety ten procesor będzie raczej nie obsługiwany ze względu na
    architekturę 45nm.

    Pomoc techniczna GBT
    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-07-24 17:12:17
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

    Eloł

    Tez podoba mi się ten procesor:
    Procesor AMD Athlon II X2 245

> [...]
    > sobie nowego procka którego nie mamy za bardzo gdzie włożyć a 3/4 płyt
    > oferowanych na rynku AM2 z nim nie ruszy bez aktualizacji której jeszcze

    Jaką płytę główną i pamięci polecałbyś do kompletu z tym procesorem?

    Arch

  • 6. Data: 2009-07-27 06:44:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marcin Kocur pisze:

    > Napisałem, po angielsku, i to zaraz po wysłaniu pytania tutaj ;]
    >
    > Witam
    >
    > Niestety ten procesor będzie raczej nie obsługiwany ze względu na
    > architekturę 45nm.

    Raczej nie obsługiwany? No to "raczej" go nie kupuj :P

  • 7. Data: 2009-07-27 23:59:31
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba BQB napisała na pl.comp.pecet:

    > Raczej nie obsługiwany? No to "raczej" go nie kupuj :P

    Powiedziałbym, że raczej nieobsługiwany ;]

    Kupiłem 5600+ w 65nm z allegro.

    Marcin Kocur