    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Date: Wed, 25 Feb 2015 22:30:23 +0100
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    W dniu 2015-02-23 o 18:50, J.F. pisze:
> [...]
    a-60w-e14-26612/

    > A ile masz miejsca i czy musi byc swieczka ?
    >
    > Bosmy dyskutowali o LED, a przeciez sa tez swietlowki

    Dzięki za wszystkie porady, może coś wypróbuję.

    Miejsca to mam ile chcieć, ale żyrandol ze spiralkami ładnie wyglądać
    nie będzie. I nie, nie będę wymieniać na taśmy z ledami. A w ogóle to
    mam w nosie rzekomą oszczędność (nieprawdą jest, jakoby ciepło żarówek
    się marnowało, ono wspomaga ogrzewanie mieszkania, a jakieś 80-90% czasu
    świecenia domowego oświetlenia przypada na sezon grzewczy), tylko coraz
    trudniej kupić dobre żarówki (a już mleczne to w ogóle).

    W kilku innych lampach wymieniłem żarówki (ale E27 i w kloszu, więc
    kształt 'żarówki' nie ma znaczenia) na mocniejsze świetlówki
    (mocniejszej żarówki nie mogłem dać, żeby się oprawy nie przegrzały)
    i nawet świecą (subiektywnie) wystarczająco (po wzięciu poprawki na to,
    że jako zamiast żarówki 100W kupuję świetlówkę reklamowaną jako
    odpowiednik 120W :) ), ale raz, że długo się nagrzewają, dwa, że już po
    roku czy dwóch świecą wyraźnie słabiej...

    Eh, wcale nie jestem zachwycony tymi nowymi wynalazkami.

    MJ