  • 11. Data: 2024-03-21 21:16:42
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.03.2024 13:52, io wrote:

    > Mógłbyś np zrobić coś nowego.

    To już brzmi jakby ktoś tutaj miał jedyną słuszną listę rzeczy, które
    można robić a który nie ;-)

    > To nie jest twórczość tylko zastój.

    A mnie się zawsze wydawało, że rozwiązywanie problemów wymaga kreatywności.

    > ...[ciach]

    Kiedyś mój ówczesny przełożony zadawał podobne pytanie jak Ty. Na
    imprezie integracyjnej zapytałem się go, czy do robienia dzieci też
    wezwał fachowca żeby było dobrze i tanio.

    > Ty wiesz ile trzeba sprzętu by wydobyć miód z ula?!

    Nie wiem, ale od biedy kiedyś wystarczyło podnieść daszek z ula, podymić
    trochę, zgarnąć pszczoły z ramki i wyjąć ją do wiaderka aby odciekła.

    Nawet mam jeszcze iluś już letni kawałek plastra -
    https://i.ibb.co/D42ggGK/miod.jpg

    > No ale płaci. Jak Ci ten system nie odpowiada to zapisz się do innego.

    Ja jestem spokojny. Pomysł z ograniczaniem dostępu za nieodwoływanie
    wizyt jeszcze wróci, a za nim następne "stawiacze do pionu".

    > A płacone pieniądze nie?

    Papierki zawsze można dodrukować. Z lekarzami, dyżurami i sprzętem już
    trudniej.

    > Ale, że co?

    To że płaci, nie znaczy wcale że się należy. Chamów i buców nie ma
    obowiązku obsługiwać.

    > Niezbędne to jest zajmowanie się tym co jest w swoich kompetencjach a nie cudzych.

    Zgadzam się. Dopóki cudze nie zaczną wchodzić w swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2024-03-21 23:16:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To już brzmi jakby ktoś tutaj miał jedyną słuszną listę rzeczy, które
    > można robić a który nie ;-)

    Naturalna chęć działania na rzecz przyszłości a nie przeszłości.

    > A mnie się zawsze wydawało, że rozwiązywanie problemów wymaga kreatywności.

    Ale na końcu zostajesz ze starym urządzeniem. Naprawiając je nigdy od
    niego nie odejdziesz. Obok ludzie będą korzystali z urządzeń w ten czy
    inny sposób inteligentniejszych.

    > Kiedyś mój ówczesny przełożony zadawał podobne pytanie jak Ty. Na
    > imprezie integracyjnej zapytałem się go, czy do robienia dzieci też
    > wezwał fachowca żeby było dobrze i tanio.

    A robił dzieci czy sobie i partnerce dobrze?

    > Nie wiem, ale od biedy kiedyś wystarczyło podnieść daszek z ula, podymić
    > trochę, zgarnąć pszczoły z ramki i wyjąć ją do wiaderka aby odciekła.

    Czyli musisz mieć poddymiarkę i kapelusz. A wcześniej pełny ul, który
    jednak nie robi się sam. Trzeba pszczoły podkarmiać i leczyć. Nie
    dziwota, że chętnych niewielu.

  • 13. Data: 2024-03-22 07:21:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ciężko w ogóle dyskutować, jeżeli przychodzi ktoś kto sugeruje, że
    > zamiast wymienić coś w pralce, pograć z dzieckiem w piłkę czy bzyknąć
    > żonę,

    Przy podobnym poziomie demagogii faktycznie może być ciężko.
    A już w szczególnie w takim temacie.

  • 14. Data: 2024-03-22 12:18:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Mar 2024 07:21:59 +0100, Cavallino wrote:

    > Przy podobnym poziomie demagogii faktycznie może być ciężko.
    > A już w szczególnie w takim temacie.

    Hm ... lepiej pograć z dzieckiem w piłkę, czy pokazać mu jak sie
    naprawia pralkę? :-)

    Lewandowski dużo grał, to naprawiać nie musi :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-03-22 16:20:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.03.2024 12:18, J.F wrote:
    > Hm ... lepiej pograć z dzieckiem w piłkę, czy pokazać mu jak sie
    > naprawia pralkę? ?
    >
    > Lewandowski dużo grał, to naprawiać nie musi ?

    Za to Abramowicz za młodu naprawiał samochody, to potem Lewandowski grał
    na jego stadionie.

    Najlepiej się dużo mądrzyć. Wtedy nie trzeba umieć ani naprawiać pralki
    ani jak grać w piłkę ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2024-03-23 10:20:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Za to Abramowicz za młodu naprawiał samochody, to potem Lewandowski grał
    > na jego stadionie.
    >
    > Najlepiej się dużo mądrzyć. Wtedy nie trzeba umieć ani naprawiać pralki
    > ani jak grać w piłkę ;-)

    Często jest odwrotnie, ci mądrzejsi nie muszą tego umieć, bo stać na ich
    na tych którzy to zrobią...

  • 17. Data: 2024-03-24 12:27:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.03.2024 23:16, io wrote:
    > Naturalna chęć działania na rzecz przyszłości a nie przeszłości.

    Mojej przyszłości czy producenta pralek?

    Jak chcesz aby w produkcji pralek nastąpił przełom, to załóż fundusz na
    ten cel. Zdecydowanie więcej wpłaconych na niego środków pójdzie na
    rozwój, niż ułamek ze sprzedaży który idzie na R&D.

    Inaczej Twoje działanie jest ukierunkowane na korzyść krótkoterminową,
    choćbyś chciał to widzieć inaczej.

    > Ale na końcu zostajesz ze starym urządzeniem. Naprawiając je nigdy od niego nie
    odejdziesz. Obok ludzie będą korzystali z urządzeń w ten czy inny sposób
    inteligentniejszych.

    Czyżby bardziej bolało Ciebie niż mnie, że moja pralka tylko pierze?

    > Czyli musisz mieć poddymiarkę i kapelusz. A wcześniej pełny ul, który jednak nie
    robi się sam. Trzeba pszczoły podkarmiać i leczyć. Nie dziwota, że chętnych niewielu.

    A gdy podgnije deska, to trzeba jeszcze o zgrozo obcęgi, młotka, gwoździ...

    Rozumiem, że dla niektórych osób codzienne życie może być wyzwaniem.
    Trzeba wstać rano, zająć się śniadaniem, a potem jeszcze jakoś przeżyć
    do wieczora.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2024-03-25 00:14:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mojej przyszłości czy producenta pralek?

    Ludzi, którzy kupują te wszystkie wyprodukowane dobra.

    > Jak chcesz aby w produkcji pralek nastąpił przełom, to załóż fundusz na
    > ten cel. Zdecydowanie więcej wpłaconych na niego środków pójdzie na
    > rozwój, niż ułamek ze sprzedaży który idzie na R&D.

    Po co? Nie chcę przełomu. Zadowala mnie powolny postęp.

    > Inaczej Twoje działanie jest ukierunkowane na korzyść krótkoterminową,
    > choćbyś chciał to widzieć inaczej.

    Ale, że co?

    > Czyżby bardziej bolało Ciebie niż mnie, że moja pralka tylko pierze?

    Raczej Ciebie, że ludzie kupują nowe pralki a nie naprawiają stare.

    > A gdy podgnije deska, to trzeba jeszcze o zgrozo obcęgi, młotka, gwoździ...

    No właśnie, a jak się wyroi to drabina i ściąganie.

    > Rozumiem, że dla niektórych osób codzienne życie może być wyzwaniem.
    > Trzeba wstać rano, zająć się śniadaniem, a potem jeszcze jakoś przeżyć
    > do wieczora.

    Każdy dokonuje swoich wyborów. Ja całe dnie spędzam na kreowaniu czegoś,
    ale tylko problemy to na mnie sprowadza.