    From: Przemek O <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy są wśród Was freelancerzy?
    Date: Sun, 19 Aug 2012 21:47:33 +0200

    W dniu 2012-08-19 02:49, M.M. pisze:
    > Piotrek<p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bardzo łatwy dostęp do wejścia na taki rynek psuje wszystko. Masa ludzi

    A co? Chciałbyś regulowany dostęp? Dziękuje, ale nie skorzystam.

    > oferujących swoje usługi za pół darmo okazuje się w najlepszym razie
    > nieudacznikami a w najgorszym oszustami. Trudno przebić się wśród
    > takich se swoją ceną, która obejmuje rzetelne wykonanie. Ostatnio znajomej

    Trudno się przebić powiadasz? A mnie się wydaje, że to kwestia
    odpowiednich klientów.

    > wyceniłem mały portal na 3k. Powiedziała mi że chyba zwariowałem, bo za
    > 500zł to ma już z serwerem, domeną i pozycjonowaniem w wyszukiwarkach.
    > Kasę wpłaciła, wykonania nie doczekała się do dziś, a ja nie miałem
    > roboty.

    To miała pecha, bo zakładając konto na serwerach hostingowych za te
    300zł + VAT masz i miejsce i stronę :) Czyli w sumie przepłaciła.

    Inna sprawa że małych portali (małych programów) nie opłaca się robić
    choćby z tego względu, że osoby które je zamawiają, najczęściej nie są
    przygotowane na wydatki identyczne z dużymi portalami.
    Pomijam już fakt, że rynek ten zepsuł się sam, bo "firmy" oferowały jako
    własne CMSy powycinane joomle, drupale i wordpressy za kosmiczne ceny.
    Może właśnie dlatego ci klienci wybierają tych co im za 500zł
    skonfigurują joomle, wgrają template itp.

    pozdrawiam,
    Przemek O.