    From: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy są wśród Was freelancerzy?
    Date: Mon, 20 Aug 2012 02:23:35 +0000 (UTC)

    Przemek O <p...@o...eu> napisał(a):

    > A co? Chciałbyś regulowany dostęp? Dziękuje, ale nie skorzystam.
    A co oszalałeś? Chodzi o to że zatrudnianie w firmie, prowadzenie
    firmy, czy zamówienie konsultacji w firmie wiąże się jednak z jakimś
    minimalnym wysiłkiem. A tutaj jeden gówniarz z drugim na przemian w
    serwisie klikają wykonam/zlecę. Do tego wszystkiego 9 na 10 ofert
    jest wygenerowana przez bota. Syf.

    > Trudno się przebić powiadasz? A mnie się wydaje, że to kwestia
    > odpowiednich klientów.
    Po przerobieniu może jakiś 50ciu klientów którzy szukali wśród
    serwisów dla freelancerów odpowiadałem tylko ofertą za godzinę
    konsultacji + koszty dojazdu i noclegu. Zdaje się że odsiałem
    wszystkich, chyba żaden nie okazał się odpowiedni. A może jeden
    został... już nie jestem pewien, bo sporo tego było.

    > To miała pecha, bo zakładając konto na serwerach hostingowych za te
    > 300zł + VAT masz i miejsce i stronę :) Czyli w sumie przepłaciła.
    Nie doczytałeś że pisałem jeszcze coś o wykonaniu, jeśli będziesz takie
    serwisy robił dla mnie za 300zł to nie ma sprawy, masz pracę od jutra.

    > Inna sprawa że małych portali (małych programów) nie opłaca się robić
    > choćby z tego względu, że osoby które je zamawiają, najczęściej nie są
    > przygotowane na wydatki identyczne z dużymi portalami.
    > Pomijam już fakt, że rynek ten zepsuł się sam, bo "firmy" oferowały jako
    > własne CMSy powycinane joomle, drupale i wordpressy za kosmiczne ceny.
    > Może właśnie dlatego ci klienci wybierają tych co im za 500zł
    > skonfigurują joomle, wgrają template itp.
    Joomlę skonfigurować można za 50zł. Problem w tym że czasami trzeba kupić
    plugin, a jak plugin nie ma wymaganych cech, to trzeba kod joomli nie
    tylko znać, ale wręcz ZNAĆ i zaimplementować, a do tego potrzebny jest
    ktoś kogo nie da się zatrudnić za pół darmo.