    From: Przemek O <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy są wśród Was freelancerzy?
    Date: Mon, 20 Aug 2012 22:35:15 +0200

    W dniu 2012-08-20 04:23, M.M. pisze:

    > A co oszalałeś? Chodzi o to że zatrudnianie w firmie, prowadzenie
    > firmy, czy zamówienie konsultacji w firmie wiąże się jednak z jakimś
    > minimalnym wysiłkiem. A tutaj jeden gówniarz z drugim na przemian w
    > serwisie klikają wykonam/zlecę. Do tego wszystkiego 9 na 10 ofert
    > jest wygenerowana przez bota. Syf.

    A to faktycznie Cie nie zrozumiałem.

    > Po przerobieniu może jakiś 50ciu klientów którzy szukali wśród
    > serwisów dla freelancerów odpowiadałem tylko ofertą za godzinę
    > konsultacji + koszty dojazdu i noclegu. Zdaje się że odsiałem
    > wszystkich, chyba żaden nie okazał się odpowiedni. A może jeden
    > został... już nie jestem pewien, bo sporo tego było.

    No ok, ale nie jestem do końca pewien, czy taki typ portali (czytaj
    serwisów dla freelancerów) przez wielu nie jest postrzegany jako właśnie
    taki "tani" śmietnik darmowej siły roboczej.
    Poważni klienci raczej nie szukają freelancerów w ten sposób.

    > Nie doczytałeś że pisałem jeszcze coś o wykonaniu, jeśli będziesz takie
    > serwisy robił dla mnie za 300zł to nie ma sprawy, masz pracę od jutra.

    Po pierwsze, kwestia tego co nazywamy "małym portalem",
    Po drugie, nie napisałem że ja robię serwisy za 300zł, ale ze wykupując
    hosting dostajesz stronę (z CMSem) gratis przynajmniej przez pierwszy rok.

    > Joomlę skonfigurować można za 50zł. Problem w tym że czasami trzeba kupić
    > plugin, a jak plugin nie ma wymaganych cech, to trzeba kod joomli nie
    > tylko znać, ale wręcz ZNAĆ i zaimplementować, a do tego potrzebny jest
    > ktoś kogo nie da się zatrudnić za pół darmo.

    No moment, ale mówimy o freelancerach a nie firmach zatrudniających
    pracowników. Zresztą, nie wiem jaki to musiałby być moduł czy plugin,
    żeby cena szybowała do tysięcy złotych.
    A widziałem "serwisy" jako czyste instalki joomli z darmowym szablonem
    za parę tysięcy.
    W każdym razie ten rynek zabił się sam, z jednej strony studencką pracą
    za miskę ryżu (tudzież piwo) a z drugiej przez początkową pazerność firm
    joomloinstalacyjnych. I nie ma się co dziwić, że klient mając do wyboru
    niższą cenę, wybierze właśnie taka ofertę. Ot prawa rynku.

    pozdrawiam,
    Przemek O.