    From: "Robbo" <n...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Sun, 14 Feb 2010 18:53:13 +0100

    > Taki drobiazg do pomyslunku: jak na razie masz trolejbus.

    Rozumiem. Nie uwzględniłem akumulatora.
    Na Wikipedii napisano, że sprawność akumulatora to 60%,
    zatem zamiast wyliczonych 76,95% będzie 46,17%.

    Jeśli przyjąć, że sprawność turbiny jest niższa niż to co udało
    mi się znaleźć (czyli 90%), to będzie jeszcze mniej niż 46,17%.
    Załóżmy, że sprawność turbiny (elektrowni cieplnej) to 60%.
    Wtedy mamy 30,78%.

    W obliczeniach wziąłem jedynie sprawność samego silnika
    spalinowego, bez uwzględnienia strat związanych z produkcją
    i dystrybujcą paliwa. Niemniej może i tak okazać się, że sprawność
    układu bazującego na prądzie elektrycznym będzie niższa niż
    układu bazującego na silniku spalinowym.