    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Sun, 14 Feb 2010 18:59:56 +0100

    Robbo wrote:

    > Rozumiem. Nie uwzględniłem akumulatora.
    > Na Wikipedii napisano, że sprawność akumulatora to 60%,
    > zatem zamiast wyliczonych 76,95% będzie 46,17%.
    >
    > Jeśli przyjąć, że sprawność turbiny jest niższa niż to co udało
    > mi się znaleźć (czyli 90%), to będzie jeszcze mniej niż 46,17%.
    > Załóżmy, że sprawność turbiny (elektrowni cieplnej) to 60%.
    > Wtedy mamy 30,78%.

    60% to juz baaardzo duzo. Nowoczesne turbiny osiagaja 50%, 60% chca
    osiagnac. Te 90% to sprawnosc kompletnego systemu z wykorzystaniem energii
    cieplnej wychodzacej z turbiny, jeszcze przed chlodzeniem.

    Obecnie stosowane akumulatory maja szacowana zywotnosc rzedu 3 lat. Cena
    tych akumulatorow to ok. 60-70% ceny pojazdu.

    Jak na razie samochod elektryczny przegrywa, ale moze bedzie lepiej

    Waldek