-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Wed, 17 Feb 2010 09:14:13 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 51
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<16t22rh6ps7sv$.1t1elhn7qw1ke.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl> <hl9sn6$p12$1@inews.gazeta.pl>
<X...@1...0.0.1>
<8...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hlbrgb$cj1$2@inews.gazeta.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<hlcr8p$k4p$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<1...@p...pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266419853 11210 204.248.56.195 (17 Feb 2010 15:17:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 15:17:33 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582295
[ ukryj nagłówki ]"Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
news:slrnhnl3e9.j4n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> Pan Sergiusz Rozanski napisał:
>
>>> Nawet w Polonezie z fiatowskimi hamulcami czuć wyraźnie problem z
>> -----------------
>>> jednym z hamulców. Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
>>> zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach - nie trzeba było
>>> przeglądu, żeby doskonale wiedzieć, że hamulce działaja niepoprawnie.
>>
>> Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
>> hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)
>
> Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej. Czyli
> awaria mogła sprawić, że hamowało lewe przednie i prawe tylne koło
> (albo odwrotnie). W tym momencie wyznawcom Teorii Niestabilnego
> Hamowania powinny włosy stanąć dęba. Jednak nic z tych rzeczy, które
> (jak mniemam) sobie wyobrażają, w takiej sytuacji nie następowało.
> Ot, po prostu spadek ogólnej siły hamowania. A swoją drogą można
> zrobić interesujący eksperyment na takich Teoretykach. Uszkodzić
> hamulec w jednym z kół ich samochodów i zapytać, *które* koło nie
> hamuje. Ciekawe, czy poprawnych odpowiedzi będzie mniej czy więcej
> niż 25%.
Te dwa obwody mają służyć utrzymaniu sprawności hamowania
przy WYCIEKU płynu hamulcowego z któregoś koła a nie zapobiegać
problemowi gdy jakiś tłok w cylinderku zacisku się zapiecze i nie rusza...
Zauważ, że gdy unieruchomisz jeden tłok to ciśnienie w obwodzie
będzie nadal zmieniać się wraz z naciskaniem pedału hamulca, a wiec
drugi zacisk, ten z pracującym cylinderkiem będzie pracować poprawnie,
mimo iż jest w tym samym obwodzie co ten zepsuty...
Co do wycieku to ja miałem przygodę kiedyś w swoim starym nissanie
gdy pękła mi sprężyna w mcpersonie w przednim kole i przy jej usuwaniu
przesunąłem nieco uchwyt giętkiego przewodu hamulcowego aby mi
przy robocie nad sprężyną nie przeszkadzał. Po robocie zapomniałem
go odgiąć spowrotem w poprawne położenie i po przejechaniu kilkuset
metrów wąż pękł przy pierwszej próbie hamowania bo ocierał o oponę
koła i się po prostu natychmiast przetarł. Spowodowało to nagłą
utratę płynu w przednim lewym kole i zero hamowania. Noga na pedale
hamulca szła bez żadnego wysiłku do podłogi @ 40km/h nie było hamulców
wcale. Ratowałem się aby nie wjechać w stojące na czerwonym świetle
auta zjeżdzając na pobocze i ciągnąc hamulec ręczny.... Na szczęście
obyło się bez stłuczki ani lawety - z tak uszkodzonymi hamulcami
zawróciłem i dodryndałem się te kilkaset metrów do domu hamując
już tylko hamulcem ręcznym przy minimum prędkości...
Ciekawe czy mój nissan miał dwa osobne obwody hamowania - pewnie
nie miał, bo jeśli miał to w ogóle nie było mowy o hamowaniu nogą
a więc system jest w praktyce bezużyteczny... :-) To była dwudrzwiowa
Sentra '94.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 18:28 J.F.
- 17.02.10 18:47 J.F.
- 17.02.10 19:13 J.F.
- 17.02.10 19:16 Jan Górski
- 17.02.10 19:27 Pszemol
- 17.02.10 19:30 Pszemol
- 17.02.10 19:09 Jaroslaw Berezowski
- 17.02.10 20:51 Jarosław Sokołowski
- 17.02.10 21:08 J.F.
- 17.02.10 21:09 J.F.
- 17.02.10 23:34 Jaroslaw Berezowski
- 17.02.10 23:36 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 00:26 J.F.
- 18.02.10 00:40 Jarosław Sokołowski
- 18.02.10 01:15 P_ablo
Najnowsze wątki z tej grupy
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=