    From: "Agent 0700" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Czy takie cus jest wykonalne ? (przyczepka samochodowa)
    Date: Wed, 18 Mar 2009 10:43:47 +0100

    > Czy wedlug was wykonalny jest taki pomysl:
    > 1) zakup na zlomowisku sprawnego podwozia
    > zuka/poloneza/czegos tam jeszcze
    > (to sie moze udac za 300-500 pln)

    Kup pakę z ramą od Trucka będziesz miał gotowe.

    Do ramy przysmarkasz dyszel i gotowe.

    Podwozie z poloneza nie nadaje się bo to konstrukcja samonośna, chyba, żebyś
    kupił most z resorami, ale ramę i budę musisz pospawać.

    Z Żuka masz ramę, ale koła są z tyłu, a przydałyby się na środku przyczepy.
    Trzeba przerabiać. Zresztą rama z Żuka Ciężka.

    > 4) zarejestrowanie jako lekkiej przyczepki

    Przyczepa lekka to masa przyczepy + ładunek max 750 kg, czyli jeśli
    przyczepa ma 600 kg to ładowność 150 :-)

    > Mysl jest taka, zeby wykorzystywac taka przyczepke
    > na niezbyt dlugie dystanse (30-50 km), za to wozic
    > ladunki rzedu 700-900 kg.

    Takie ładunki to już musisz mieć inną kategorię prawa jazdy znaczy na
    przyczepy/lawety musisz mieć.

    Chyba, że będziesz przeładowywał, każdy tak robi, chyba, że wozi styropian
    :-)

    Ja niedawno sprzedałem przyczepkę lekką 1,5 x 1,5 metra. I jeszcze koła były
    wewnątrz, niewiele dało się nią wozić, chyba tylko opał.

    Właśnie dziś rano przywieźli mi stal na przyczepkę, którą będzę kleił.
    Planuję wymiary 3,5 dł x 1,8 sz., Zawieszenie 2 x od Seicento czyli 4 koła
    blisko siebie, bo wystarczy toto przykręcić od spodu - całe gotowe ze
    sprężynami, amorami i odbojami.

    Taka większa przyczepa będzie mogła przewieźć coś dłuższego, kilka mebli
    pionowo, inną sporą przyczepkę jeśli będzie trzeba, itp

    Koszty:

    stal 750 zł laski po 6m, ale dużo zostanie

    2x zawieszenia i 4 koła - 400 zł

    zaczep kulowy 130 zł

    Lampy, odblaski itp. 150 zł.

    Cynkowanie (mam blisko) pewnie ze 300 zł

    Rejestracja (przeglądy itp) 480 zł.

    Drogo wyjdzie ale temat przyczepy będę miał zamknięty, takie przyczepki na
    Alledrogo są po 4000 zł w górę.

    A jak robić to już konkretną, bo jak miałem tą małą to i tak teścia prosiłem
    o przewiezienie Dukatem, bo bym musiał jeździć 4x tyle.

    Jak chcesz to mam dla Ciebie dobrą propozycję. Mam przyczepkę 2,5 x 1,5
    metra, rama z kołami, dyszlem, podłogą, zawiecha tylna od Golfa I. Światła
    dołożę, wtyczkę. Oddam w naprawdę dobrych pieniądzach, szczególnie Tobie :-)

    Dorobisz sobie burty, instalkę, zarejestrujesz i będziesz miał. Miałem robić
    sobie, ale jednak chcę większą.

    Pozdrawiam

    Jacek