    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
    Date: Mon, 27 Oct 2014 22:47:09 +0100

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > Oczywiście, ale tylko pod warunkiem gdy sprzedawca/producent nazywa
    > sprzedawany produkt po imieniu, np. "Przedłużona gwarancja", a nie
    > "Ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami", z której zapisów wynika, że
    > przed żadnymi przypadkowymi uszkodzeniami nie chroni.

    Tego nie wiem, ale jasne jest chyba, że kwota, która należy zapłacić za
    "ochronę" przed (prawdziwymi lub nie) przypadkowymi (lub innymi)
    uszkodzeniami musi być większa niż wartość oczekiwana szkód związanych
    z takimi uszkodzeniami. O ile ubezpieczenia w "poważnych" sprawach
    mogę zrozumieć (spekulacja np. życiem swoim i rodziny może nie być
    komfortowa), o tyle w przypadku zwykłego aparatu fotograficznego, nie
    wiem do kogo adresowane są takie "produkty ubezpieczeniowe". Może to
    rzeczywiście podatek od słabych z matematyki :-)

    > Kolejna wpadka Sony i kolejny powód by odradzać produkty tej firmy
    > (choćby nawet były dobre).

    Jak dla mnie, to jest po prostu powód (nie żeby był potrzebny, inne są
    wystarczające), by nie korzystać z takiej "ochrony". Natomiast ich
    produkty, przynajmniej niektóre, wydają się rzeczywiście korzystne,
    zwłaszcza w bardziej specjalizowanych zastosowaniach (w sensie
    niekoniecznie "do wszystkiego").
    --
    Krzysztof Hałasa