    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
    Date: Fri, 31 Oct 2014 15:36:16 +0100
    <544fd9be$0$18080$65785112@news.neostrada.pl>

    Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> writes:

    > Niekoniecznie. Szkoda to szkoda - nie ważne czy coś jest warte
    > 1 000 czy 1 000 000 zł. Po prostu zapłacisz 10 lub 10 000 za ochronę. :)

    Czyli właśnie koniecznie.
    1% przy szkodach przypadkowych? Chyba miesięcznie?

    > Takie mamy czasy, że spora część osób nosi przy sobie kilka tysięcy
    > złotych w "sztuce" (a niektórzy kilkadziesiąt). Ubezpieczenie nie
    > szkodzi, a może oszczędzi trochę płaczu. ;)

    To jest inna sprawa. Faktem jest, że się nie opłaca, tzn. opłaca się
    ubezpieczycielowi.

    Pomijając sytuacje, o których napisałem (ktoś rozbijający aparaty co
    chwilę - ale nie wiem, czy takiemu komuś sprzedadzą kolejne
    ubezpieczenia), to po kilku latach "bezszkodowych" za zaoszczędzone
    pieniądze można kupić nowy sprzęt. Trzeba też wziąć pod uwagę, że
    uszkodzenie zwykle nie niszczy wszystkiego (np. wszystkich obiektywów,
    lamp itd).

    > Nie mniej przy czymś takim jak "przedłużona gwarancja" można się
    > na moment pochylić nad sensem użycia słowa "ubezpieczenie". Zresztą
    > tak samo jak w przypadku tzw. "ubezpieczenia na życie" oraz "ubezpieczeń
    > zdrowotnych" (tych oznaczających de facto dostęp do usług medycznych).

    Faktem jest, że to się nie opłaca. W przypadku "usług medycznych" (ale
    nie ubezpieczenia "na życie") zmniejszamy jednak prawdopodobieństwo
    sytuacji krytycznej (dla powodzenia "misji"), a nie znam nikogo, dla
    kogo rozwalenie np. aparatu albo innego obiektywu byłoby krytyczne
    (jeśli chodzi o płacz albo inne wulgaryzmy, to nie wiem). Niezależnie
    od tego, ile to kosztuje.

    BTW dostęp do usług medycznych (tych poza NFZ) można opłacić też
    gotówką.
    --
    Krzysztof Hałasa