    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy warto tulejki i soczewki do Canona A720?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 10:29:50 -0700 (PDT)

    On 25 Jun., 15:13, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się nad rozbudową aparatu Canon A720.
    > Warto kupić taki zestaw?http://allegro.pl/nowy-zestaw-zaawansowany-ca
    non-a700-a710-a720-i1670...
    > Czy jakość wykonania pozwala na uzyskanie nie gorszych zdjęć niż bez
    > tych filtrów?
    >
    > Jeszcze soczewki do zdjęć makro bym kupił. Warto komplet czy tylko
    > jedną +10? Komplet można łączyć, czyli uzyskać łącznie
    +17d.http://allegro.pl/zestaw-soczewek-makro-1-2-4-1
    0-dioptrii-52mm-i16579...
    > Nie zniekształcają takie cuda obrazu?
    >
    > --

    dostaniesz ze 20 roznych odpowieczi a kazdy bedzie inna i w sumie
    zadna z nich nie bedzie uzyteczna.

    1. Tuleja
    Najzabawniejszym jest ze sprzedajacy nazywa ja profesjonalna. Tuleja
    winna byc od strony wewnetrznej zaczerniona - w przeciwnym wypadku
    bedzie powodowac wewentrzne odbicia. beda sie one przejawiac ogolna
    mgielka lub refleksami w postaci flar.

    2. Filtr UV nie moze poprawic jakosci odwzorowania, jako ze matryce
    nie sa na UV czule -w dodatku obiektyw tez pelni role filtra UV.
    Jedyny sens filtra UV w cyfrze to ochorna przedniej soczewki obiektywu
    - pytanie za jaka cene? jesli filtr jest marny to jakosc obrazu moze
    sie pogorszyc - glownie z powodu odblaskow. szczegolnie na szerszych
    katach widzenia.

    3. Soczewki nasadkowe - powoduja wyrazny spadek jakosci , nawet
    konwertery macro czyli ukady wielosoczewkowe sa zrodlem spadku
    jakosci .
    4.Filtr polaryzacyjny - zawsze przynosi pewna strate jakosci i
    niekiedy pewien zysk - pytanie o bilans calkowity.
    Zalezy od motywu . W wielu przypadkach efekt filtra CPL da sie
    skompesnowac w komputerze , ale nie zawsze , np odblaskow w szybie nie
    da sie usunac. Filtr CPL powoduje spdek jasnosci , co zawsze przeklada
    sie na spadek jakosci obrazu , chyba ze mialbys swiatla w nadmiarze ,
    co jest raczej na naszych szerokosciach geograficznych rzadkoscia.

    Jesli masz jakies wymagania w stosunku do fotografii to dosc szybko
    zakupiony zestaw wyladuje na dnie szuflady.
    ´Jak znam zycie to na poczatku potestujesz , pobawisz sie , po czym
    stwierdzisz , ze w sumie utrudnia zycie i wcale zdjecia nie sa
    lepsze , a najczesiej gorsze.