    From: Maciek <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Date: Thu, 11 May 2017 22:44:55 +0200

    > Ja stosuję frez mniej więcej taki jak tu:
    >
    > https://www.picclickimg.com/00/s/MTAwMVgxMDAx/z/bogA
    AOSw8gVX-138/$/New-10Pcs-1-8-08-3175mm-Drill-Bits-En
    graving-Cutter-_57.jpg

    Zastanawiałem się nad kupnem i nie kupiłem :) tzw. "łamacz".
    Jeśli można zaptać :) Co nim konkretnie frezowałeś i jakie masz
    doświadzenia?

    > Istotnie zwiększa on szybkość cięcia / frezowania względem
    > "standardowego". Mankamentem jest to, że lubi czasem ostro hałasować.

    A jak z krawędziami przy cięciu? Wychodzą w miarę ładne?

    > Powiedz mi jeszcze: tworząc wnętrze obudowy zbierasz materiał w kilku
    > krokach, czy od razu pełną głębokość?

    W kilku krokach. Bardziej zależy mi na razie na wykonaniu precyzyjnych
    detali niż na przyspieszaniu produkcji.
    Frezem o którym pisałem frezowałem po 0.75mm na głębokość 3,5mm przy
    posuwie 800, dwa dni i było ok. Dzisiaj poległ. Myślę, że zmniejszenie
    posuwu lub zbieranie po 0,5 pownno być bezpieczne dla niego.

    Próbowałem też testowo jednopiórowym 3mm, idzie na raz ale nie jestem
    zadowolony z krawędzi, wychodzą lekko jajowate, nie trzymają wymiaru i
    obudowa się nie składa na wykonanych rantach.
    Dziwacznie to wygląda. Jakby frez był stożkowy, ani zmiana posuwu ani
    zwiększenie przejść na to nie wpływa.
    Kupiłęm już dwupiórowy 3mm, zobaczymy jak będzie ;-)

    Plexi do zabawy mam PERSPEX 923 5mm z A, jest ok ;-)