  • 1. Data: 2017-05-10 17:34:11
    Temat: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Jest mała płyteczka z czujnikiem i paroma elementami. Będzie ona
    przymocowana do maszyny, gdzie może się zdarzyć, że jakiś opiłek
    metalowy wyląduje na tej płytce. W związku z tym chciałbym zalać taką
    płytkę np. klejem termoplastycznym ale jednocześnie chciałbym nadać temu
    jakiś estetyczny kształt kostki a nie gluta. Czy macie wypraktykowaną
    metodę uzyskania czegoś takiego?

    Dodam, że czujnik i złącze muszą wystawać poza tą "zalewkę".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-05-10 18:00:27
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 10-05-2017 17:34, Marek S wrote:
> [...]
    > metodę uzyskania czegoś takiego?
    >
    > Dodam, że czujnik i złącze muszą wystawać poza tą "zalewkę".

    Obudowa czyni cuda.
    Dopiero wtedy się zalewa, jeśli jeszcze trzeba.
    K.

  • 3. Data: 2017-05-10 18:31:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-10 o 18:00, John Smith pisze:

    > Obudowa czyni cuda.

    Zazwyczaj tym cudem jest uczynienie z czegoś małego, coś ogromnego.

    Potrzebuję obudowę o rozmiarze wewnętrznym 10x20x5. Póki co
    orientacyjnie bo projektu jeszcze nie zrobiłem. Tak więc mam możliwość
    dostosowania się do wymiarów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2017-05-10 19:40:24
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    > Potrzebuję obudowę o rozmiarze wewnętrznym 10x20x5. Póki co
    > orientacyjnie bo projektu jeszcze nie zrobiłem. Tak więc mam możliwość
    > dostosowania się do wymiarów.

    Jeśli potrzebne są jednostkowe ilości to najprościej będzie wydrukować
    obudowę na drukarce 3D.
    Łatwo dostępne są też kapsle do monet o różnej średnicy. Grubość w tym
    wypadku może być mniejsza niż 5mm.
    Jeśli czujnik ma być zasilany baterią to zobacz taką budowę z PP:
    https://inode.pl/obudowa-iNode-CR2032-p33
    Wewnątrz mieści się płytka o średnicy 28mm i grubości ~7mm

    Paweł

  • 5. Data: 2017-05-10 20:34:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-10 o 19:40, Pawel pisze:

    > Jeśli potrzebne są jednostkowe ilości to najprościej będzie wydrukować
    > obudowę na drukarce 3D.

    Może i racja. Sprawdzę temat.
    Czy orientujesz się jaka jest twardość i wytrzymałość mechaniczna takich
    elementów? Czy np. przy obudowie 100x100 i grubości ścianki powiedzmy
    2mm pokrywa nie będzie się uginała pod lekkim naciskiem? (przy
    zastosowaniu odpowiedniego materiału oczywiście). To pytanie nieco na
    przyszłość.

    Rozmyślałem też nad wykorzystaniem mojej CNC ale jest kłopot z
    materiałami, albo nie potrafię się ich doszukać. Na A znajduję płyty PCV
    do max 10mm. W tym przypadku to wystarczy, ale jakbym chciał kiedyś
    15mm, to lipa. Na Ebay jest wybór ale koszty przesłania zabijają.

    > Łatwo dostępne są też kapsle do monet o różnej średnicy. Grubość w tym
    > wypadku może być mniejsza niż 5mm.
    > Jeśli czujnik ma być zasilany baterią to zobacz taką budowę z PP:
    > https://inode.pl/obudowa-iNode-CR2032-p33

    Nie nie, czujnik zasilany jest z zewnątrz (3 przewody). Obudowa musi być
    o przekroju prostokątnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-05-10 21:48:01
    Od: Pawel <n...@n...pl>

> [...]
    > do max 10mm. W tym przypadku to wystarczy, ale jakbym chciał kiedyś
    > 15mm, to lipa. Na Ebay jest wybór ale koszty przesłania zabijają.

    Rozważ użycie cienkościennego profilu aluminiowego
    Płytkę można włożyć do środka i całość zalać żywicą do elektroniki. Do
    większości profili dostępne są też zaślepki zarówno wewnętrzne jak i
    zewnętrzne.

    Paweł

  • 7. Data: 2017-05-10 22:58:33
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 10.05.2017 o 20:34, Marek S pisze:

> [...]
    > do max 10mm. W tym przypadku to wystarczy, ale jakbym chciał kiedyś
    > 15mm, to lipa. Na Ebay jest wybór ale koszty przesłania zabijają.

    Z takimi tematami uderzaj od razu do hurtowni sprzedających tworzywa
    sztuczne dla reklamy/budownictwa.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2017-05-10 23:14:54
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > Rozmyślałem też nad wykorzystaniem mojej CNC ale jest kłopot z
    > materiałami, albo nie potrafię się ich doszukać. Na A znajduję płyty PCV
    > do max 10mm.

    Mam na tapecie pokrewny temat. Dorobiłem się frezarki CNC i teraz siedzę
    nad frezowaniem małych obudów z tworzyw sztucznych.
    To co potrzebujesz to się nazywa plexi wylewana opisywana też "do
    lasera" ;-) Nie topi się przy frezowaniu a lecą wióry. Ze zwykłą nawet
    nei próbuj, szkoda czasu i nerwów.
    Jak chcesz mega mocną obudowę to jest też poliwenglan lity 5mm opal,
    dymiony lub czarny (można zrobić 2 połówki i złożyć).
    Na frezie dwupiórowym 2mm jak dotychczas najlepsze efekty osiągam jeśli
    chodzi o krawędzie. Są na A ;-) ścinki płyt po pare zł.

  • 9. Data: 2017-05-11 04:45:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2mm pokrywa nie będzie się uginała pod lekkim naciskiem? (przy
    > zastosowaniu odpowiedniego materiału oczywiście). To pytanie nieco na

    Materiałów do druku 3D jest multum. Od gumy po wzmacniane włóknem
    szklanym kompozyty. Jednak przy 2mm grubości płytka 100mm nawet wykonana
    z dość twardego materiału będzie się jakoś tam uginać.
    Tak samo jak dostępne gotowe obudowy z różnych materiałów.
    Twardości metalu nie uzyskasz na taniej drukarce.

    Jednak - do 99% normalnych zastosowań nadają się typowe tworzywa do
    druku 3D. Chociażby PET. Wydruki są bardzo solidne i efektowne.
    Bardziej niż o materiał powinieneś się martwić o drukarkę - bo najtańsze
    zabawki nie dadzą ci rezultatu którego oczekujesz.

    Sam używam druku 3d właśnie do tego zastosowania i polecam.

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2017-05-11 08:29:37
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.05.2017 o 18:31, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Potrzebuję obudowę o rozmiarze wewnętrznym 10x20x5. Póki co
    > orientacyjnie bo projektu jeszcze nie zrobiłem. Tak więc mam możliwość

    Jak nie musi być bardzo estetycznie, to zlutuj z kawałków cienkiego
    laminatu, u mnie w szkole tak pracę dyplomowa zrobili (cyfrowy miernik
    pojemności) i bardzo to fajnie wyszło. Chyba było pomalowane, dokładnie
    nie pamiętam, bo to 30 parę lat temu ;)