  • 101. Data: 2014-05-14 19:40:20
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Co potrzeba ?

    Swietne pytanie.
    Niedorzecznik prasowy, zamiast wyjasnic, dlaczego taka długośc wpisana w
    warunki, potrafił tylko powiedziec, ze zainteresowanie tym przetargiem jest
    zbedne.
    ROTFL...

  • 102. Data: 2014-05-14 19:51:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 14 maja 2014 18:00:36 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Ale niestety/stety zus nie jest firmďż˝.
    > Nie funkcjonuje na konkurencyjnym rynku, nikt ich nie rozlicza z zysk�w
    > wiec dlaczego oczekuja takiego traktowania?

    Czy oczekija to nie wiem, ja napisalem, ze tak by bylo lepiej, bo to moze byc (?)
    ekonomicznie uzasadnione... Przetargi jak widac maja tez sporo wad i zupelnie nie
    zabezpieczaja przed przekretami...

    > Bardzo specyficzna sytuacja.
    >
    > Abstrahujac od faktu, ze przewaznie windows to windows i te gotowce az tak
    > sie nie r�znia to pomimo tego, ze taka sytuacja utrudnia prace to jednak
    > takie ustawianie przetargu jest nielegalne. Jak bardzo by�oby to niewygodne
    > dla admina - jest to nielegalne!

    Toz to o tym mowie - trzeba "obejsc" ustawe, a nie koniecznie stoi za tym korupcja w
    sensie lapowki od dostawcy...

    BTW nie myslalem o kompie z z samym Windowsem - b.czesto duze (kilka tys. kompow)
    firmy przygotowuja obraz kompa do pracy... system, cale firmowe oprogramowanie,
    komunikatory, poczta... wszystko skonfigurowane tak, ze po inst. wypelnia sie kilka
    rzeczy - user/haslo... i do pracy ;)

    > Co innego czepianie sie pod tytu�em: a dlaczego taty nie uwzgledniono od
    > czepiania sie ze ustawiono przetarg tak, ze 3/4 oponent�w odpad�o...
    > Nie s�dzisz?

    Zgadam sie ;)

    Ale dokladnie o to mi chodzilo... ktos zapewne wymyslil, "kupujemy superba" i trzeba
    bylo w warunkach wyeliminowac tansza konkurencje spelniajaca warunki przetargu ;) ;)
    A czy dostali cos na lewo? tego nie wiem... i dlatego uwazam, ze nie wiadomo, czy to
    najzwyklejsza korupcja, czy tez nie...

    WS

  • 103. Data: 2014-05-14 20:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Dlaczego ? Jeśli klima nie jest istotna to się jej nie wpisuje do
    > warunków przetargu. Jeśli jest ... a jest ?

    A wyobrazasz sobie dzisiaj kupowac samochód bez klimy?

    > Kiedyś przejechałem się
    > taksówką z klimą ... która okazała się dość drogim przewozem osób.

    Nie wiem co chciałes przez to powiedziec.

  • 104. Data: 2014-05-14 21:12:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > 3 lata dostawał talon na samochód i to załatwiało sprawę. Jak jechał do
    > ministerstwa itp to wystawiali mu delegację i rozliczali ryczałtem z
    > kilometrów. Jeden z 5 kierowców jacy w tej fabryce pracowali dostawał też
    > delegację, jak dłużej niż dobę był kierowcą dyrektora. Jak krócej to
    > nadgodziny. Pewno w Marchlewskim były służbowe samochody dla dyrekcji. Ale
    > Zakłady Marchlewskiego obszarem były jak małe miasto.
    >

    > no to wrocmy do prl'u..
    > ilu pracownikow z tych 500 mialo samochody? 50? a teraz?byloby 500/500

    mz więcej

  • 105. Data: 2014-05-14 21:16:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 14 May 2014 15:50:01 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > To jest inna inszośc.
    > Teaz nie rozumiem ogólnie sensu kupowania prezesowi ZUS samochodu. Nie
    > stać go?
    > Ale skoro juz ktos stwierdził ze kupuje, ktos inny, ze moze kupic a
    > jeszcze inny ze to ma byc limuzyna to coz - trudno.
    >
    > Tatę czy smarta za wygodne wozidełko prezesa uznać trudno. C5 czy
    > Avensis to juz chyba inna dyskusja.

    ale to nadal jest według twojego widzimisię. I ktoś inny powie a po co
    skoro smart wystarczy

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 106. Data: 2014-05-14 21:17:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 14 May 2014 16:00:35 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Nie trzeba wiedziec jak rozszczepiac atom aby wiedziec ze gówno jest
    > gównem.
    > Ale w innym poscie ci juz odpowiedziałem - wiec nie wiem, dlaczego poraz
    > kolejny piszesz, ze nie dostałes odpowiedzi....

    już wiemy, że płaci Ci Citroen i Toyota :)

  • 107. Data: 2014-05-14 21:53:38
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-14 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > Musisz sie jeszcze troche doszkolić.
    > Warunki przetargu nie moga dyskwalifikowac nikogo bez waznego powodu.
    > Jakis to wazny powód spowodował, ze skoda superb łapie sie do przetargu a
    > mercedes czy toyota juz nie?

    Właśnie o to chodzi ze tak opisany przedmiot zamówienia nikogo nie
    dyskwalifikuje. Już tu pisałem - zaoferować może go każdy. Co lepiej
    nawet jeśli byłbym jedynym dystrybutorem w PL Skody to prawo mnie
    zobowiązuje do dania oferty każdemu kto o to poprosi. Inna sprawa, ze
    wartość takiej oferty może być z kosmosu ale tak się niestety robi.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 108. Data: 2014-05-14 22:01:47
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-14 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > Wtedy sie oddaje nici, kupuje inne a dostawce pociaga do kosztów ustalonych
    > w umowie.

    Teoretycznie tak się powinno robić ale się nie robi bo nikomu się nie
    chce z tym paprać. I wygląda to tak, że sie np. tych nici po prostu nie
    kupuje (bo akurat tego typu materiały i inna jednorazówka) jest kupowana
    w zależności od potrzeb. Oczywiście oferujący się burzy ale niewiele
    zdziała - szpital się obroni. Następny przetarg już będzie dokładniej
    opisany. Gorzej jest gdy kasa idzie z jakiegoś programu UE i musi być
    wyfakturowana do określonej daty. Tu się zaczynają cyri bo jeśli dostawa
    będzie niekompletna lub nawet niezgodna z SIWZ to nacisk na
    odbierającego z góry jest taki, że "ma być przyjęte jak jest a jak się
    nie podoba to Pan pójdzie do kadr".

    > Ale chyba nie w samochodach?

    Wiesz, z doświadczenia - KIO to loteria i po kilku rozprawach i ich
    wynikach powiem, że tam się cuda dzieją - arbiter dziś orzeka w sprawie
    turbin wiatrowych, jutro ma sprawę z zaporą wodną, pojutrze tramwaje a
    kilka dni później tomograf komputerowy. I siada taka sierota przed
    specjalistami w tych dziedzinach ui ma zdecydować co jest OK a co nie jest.

    > Własnie kupuje TV.
    > Producent nie ma dla mnie zadnego znaczenia.
    > Ma tylko to co oferuje czyli np. philips - ambilight, samsung, najlepszy
    > SMART.

    I właśnie tak się robi SIWZ - szukasz funkcji, które CIę interesują.
    Jeśli się okaże że opiszesz je niedokładnie to dostaniesz niedokąłdnie
    to co chciałeś - stąd taki a nie inny opis tego Superba.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 109. Data: 2014-05-14 22:10:54
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > A Citroen C5, Hyundai i40, Ford Mondeo to pies?
    > Bo byłyby za tanie, czy dlaczego?

    pisalem o c5- 82.900, mondeo 87.250, i40 82.100

    jeszcze jakies propozycje?

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 110. Data: 2014-05-14 22:12:02
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości grup

    ..

    > Ale to są auta o klasę, albo i dwie lepsze od Superba.
    > Superb to konkurencja dla S60, Audi A6 i Mercedesa C.

    > Tyle, żeby udowodnić dlaczego jedne auta klasy D wycięto, a inne mogą być.

    a6 akurat sie lapie w wymiarze ale cena zdecydowanie nie z tej polki

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl