  • 1. Data: 2014-05-10 09:44:16
    Temat: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Cześć.

    Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba go
    mocno przegazować, żeby zaczął ładować. W samochodzie jest silnik Andoria
    4CT90 wyposażony w alternator Magneton A125-70C.

    Pytanie jak to ugryźć? Byłem już w sumie u trzech elektryków, każdy z
    nich chciałby rozpoczynać pracę od wymiany regulatora napięcia
    alternatora (który był wymieniany w pierwszej kolejności).

    Pierwszy elektryk wymienił mi regulator napięcia, który faktycznie
    delikatnie niedomagał. Napięcie w instalacji bez obciążenia 13.6-13.8V.
    Po wymianie 14.3 na luzie i okolice 14.1 - 14.2 przy obciążeniu.
    Pytanie czy regulator napięcia jest elementem układu wzbudzenia? Może
    trafił mi się nowy uszkodzony?

    Profilaktycznie wymieniliśmy też główny przewód masowy i główny przewód
    plusowy bo wyglądały już średnio. Niemniej problem ze wzbudzaniem
    pozostał.

    Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
    uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
    przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
    alternatora lakierem (?). Za wszystko zażądał więcej - 350pln - niż
    kosztuje nowy alternator do tej maszyny. Wszystko było by super, gdyby
    nie to, że nie rozwiązał problemu - nadal trzeba przegazować silnik po
    odpaleniu żeby altek zaczął ładować. Oczywiście nie zapłaciłem.

    Trzeci elektryk postanowił poprawić punkty masy w samochodzie. Czyścił i
    dokręcał śrubki cały dzień, po czym zażądał 50zł za robotę, która
    oczywiście nie rozwiązała problemu - umówiliśmy się, że wpadnę raz
    jeszcze żeby dokończył i wtedy zapłacę. Nie mam jednak zamiaru już do
    niego jechać.

    Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
    alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co z
    tym dalej robić.

    Tomek

  • 2. Data: 2014-05-10 10:23:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Saturday, May 10, 2014, 9:44:16 AM, you wrote:

    > Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba go
    > mocno przegazować, żeby zaczął ładować. W samochodzie jest silnik Andoria
    > 4CT90 wyposażony w alternator Magneton A125-70C.

    Kontrolka akumulatora świeci przed odpaleniem?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-05-10 10:30:42
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    wiadomości news:1505993996.20140510102302@pik-net.pl.invalid...

    > Kontrolka akumulatora świeci przed odpaleniem?
    >
    > [...]

    u mnie w takim zestawie swieci przed odpaleniem i po odpaleniu do
    przygazowki, ja zaakceptowalem taki stan rzeczy.

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2014-05-10 10:33:29
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-10 09:44, Tomasz Stiller pisze:
    > Cześć.
    >
    > Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba go
    > mocno przegazować, żeby zaczął ładować.
    A jak szczotki, nie zawieszają się? Może to byc przyczyną, że dopiero,
    gdy trochę nimi wibracje potrząsną, to zaczynają kontaktować?
    Jacek

  • 5. Data: 2014-05-10 10:38:28
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak szczotki, nie zawieszają się? Może to byc przyczyną, że dopiero, gdy
    > trochę nimi wibracje potrząsną, to zaczynają kontaktować?
    > Jacek

    tak jak te silniki sie trzesa przy uruchamianiu to powinno wystarczyc;)
    u mnie ewidentnie od obrotow zalezy zgasniecie kontrolki

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2014-05-10 10:48:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tck,

    Saturday, May 10, 2014, 10:30:42 AM, you wrote:

    > u mnie w takim zestawie swieci przed odpaleniem i po odpaleniu do
    > przygazowki, ja zaakceptowalem taki stan rzeczy.

    To nie jest poprawny stan. Nie wymieniłeś przypadkiem żarówki na LED?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-05-10 13:25:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > mocno przegazować, żeby zaczął ładować. W samochodzie jest silnik Andoria
    > 4CT90 wyposażony w alternator Magneton A125-70C.

    Jak mocno?
    do ilu RPM.
    Miałem taki przypadek w T4, ktoś wsadził alternator od benzyniaka z
    mniejszym kółkiem. Trzeb było zakręcić do 1500 żeby ruszył.
    Zmieniłem na dedykowane koło z wolnobiegiem i hula.

    Lewis

  • 8. Data: 2014-05-10 13:32:01
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 10 maja 2014 09:44:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> [...]
    >

    > Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
    >
    > alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co z

    Uszkodzony mostek pomocniczy w alternatorze albo spalona jedna faza.

  • 9. Data: 2014-05-10 15:21:37
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Uszkodzony mostek pomocniczy w alternatorze albo spalona jedna faza.

    i zjebany sposób pisania na newsach

  • 10. Data: 2014-05-10 16:29:46
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 10 maja 2014 15:21:37 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup

    oglegroups.com...

    > i zjebany spos�b pisania na newsach

    Jak ci nie pasuje to spierdalaj na drzewo.