  • 1. Data: 2014-05-11 03:02:07
    Temat: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Używacie może takich zaworków: http://www.qwikvalve.com/
    Jakieś plusy/minusy?
    Sądze, że mając taki zawór można ograniczyć procedurę
    wymiany oleju znacznie wycinając z niej podnoszenie auta
    na podnośniku, grzebanie się z kluczem, wymianę podkładki, itp...
    I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
    i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)

  • 2. Data: 2014-05-11 05:18:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Używacie może takich zaworków: http://www.qwikvalve.com/
    > Jakieś plusy/minusy?

    Wyglada na delikatny. Spalałbym się jeżdząc z nim.

    > Sądze, że mając taki zawór można ograniczyć procedurę
    > wymiany oleju znacznie wycinając z niej podnoszenie auta

    nie podnoszę

    > na podnośniku, grzebanie się z kluczem, wymianę podkładki

    nigdy nie wymieniam

    > I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami

    rękawiczki chirurga

    > i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)

    karton po lodówce

    a co z wymianą filtra? Zawsze poleje się na blok.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-05-11 08:06:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Wyglada na delikatny. Spalałbym się jeżdząc z nim.

    Ja mam wręcz przeciwne wrażenie - zaprojektowany właśnie
    aby nie otwierał się sam, i na dodatek to zawór kulowy jest.

    > nie podnoszę

    Mówię o samochodach osobowych, gdzie jak nie podniesiesz
    to zwykle nie odkręcisz kluczem korka spustowego bo Ci
    koniec klucza będzie zawadzał o podłogę garażu/parkingu...
    Jak masz Jeepa to pewnie nie czujesz zagadnienia ;-)

    > karton po lodówce

    Ja częściej wymieniam olej w dwu autach niż lodówki ;-)

    > a co z wymianą filtra? Zawsze poleje się na blok.

    Filtr w obu moich hondach producent zaleca wymieniać
    CO DRUGĄ wymianę oleju. I wtedy ręce pobrudzisz, ale
    i tak masz plus bo przynajmniej klucza nie trzeba i łowić
    korka z miski pełnej gorącego oleju jak Ci się wymsknie
    niechcący przy odkręcaniu tłustymi palcami...

    Ja mam wątpliwości takie, że czasem korek spustowy ma
    magnes który zbiera opiłki metali ferromagnetycznych
    (żelazo, nikiel, itp) ale akurat w moich hondach (jedna
    honda i jedna acura) korki nie mają magnesów albo nie
    ma opiłków w oleju bo korki są zawsze czyste...

  • 4. Data: 2014-05-11 08:12:31
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-05-11 03:02, Pszemol pisze:
> [...]
    > I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
    > i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)

    dobre tylko gdzie to kupić :P

  • 5. Data: 2014-05-11 08:55:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** fifak pisze tak:

    > dobre tylko gdzie to kupić :P

    toż Pszemol bada rynek :)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2014-05-11 09:04:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > toż Pszemol bada rynek :)

    Chyba przeceniasz moje możliwości produkcyjne :-)

  • 7. Data: 2014-05-11 09:34:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Używacie może takich zaworków: http://www.qwikvalve.com/
    > Jakieś plusy/minusy?

    LOL, jakich to ludzie kretynizmow nie wymysla.

  • 8. Data: 2014-05-11 09:38:06
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
    > i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)

    Czy tylko mi ta strona nie chodzi?

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 9. Data: 2014-05-11 10:12:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    http://youtu.be/VHIoQb2WPL0

    --
    Piter

  • 10. Data: 2014-05-11 10:18:39
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.05.2014 03:02, Pszemol pisze:
> [...]
    > I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
    > i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)
    zrób sobie taką lance do wysysania oleju. wkładasz ją zamiast bagnetu i
    za 5 minut masz pusto w misce.

    ToMasz