  • 151. Data: 2014-05-15 13:09:06
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    news:ll0ooi$e6$1@node2.news.atman.pl...

    > Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości grup

    > Cennikowo?
    > A doliczyłeś zwyczajowe rabaty Citroena idące w kilkanaście tys z miejsca?
    > No i jakoś nie widziałem, aby te Superby co kupowali były po 80 tys.

    tak, cennikowo, wersja podstawowa pewnie nie mozliwa do kupienia, wersja ze
    specyfikacji pewnie bedzie grubo ponad 100tys, nie mowie ze to jest dokladne
    porownanie ale jakis tam poglad na sytuacje daje

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 152. Data: 2014-05-15 14:10:51
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > To mozna zamiast producenta dysku podac min predkosc zapisu/odczytu -
    > zarówno dla tradycyjnych dysków jak i SSD
    > Mozna podac predkosc karty graficznej, podac ze ma byc osobna a nie
    > zintegrowana etc.
    > Ale wpisywanie ze procesor ma byc i7...

    > Zreszta - byc moze w bardzo specjalistycznych zastosowaniach jest
    > potrzebny
    > konkretny komputer.
    > Ale 95% to biurkowe maszyny obsługujace office - dla nich "bebechy" nie
    > maja zadnego znaczenia.

    Mają nawet olbrzymie bo dla firmy głównym wyznacznikiem "jakości" jest
    zachowanie ciągłości pracy, jak coś ma być nowe ale się .ebać dwa razy w
    tygodniu bo jest poskładane z najgorszego/najtańśzego szajsu to jaki pożytek
    z takiego sprzętu nawet jak ma gwarancję? Najgłupsze podejście to kupowanie
    "po kosztach" czegoś bez czego pracownik jest bezproduktywny.

  • 153. Data: 2014-05-15 15:25:57
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-14 23:04, Budzik wrote:
    > Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > Ano własnie. Bo chcieli superba.
    > I tym samym złamali prawo.

    nie napisali wprost, czyli nie zlamali prawa (w mysl przepisow).

    Inny producent chcac wydluzyc swoje auto o te 2mm mogl zaproponowac np.
    pakiet sport z dod. nakladkami na zderzaki (ktore wydluzylyby auto o te
    2mm) ;)

    > Bo byc moze te nici rzeczywiscie jedne sa ok, drugie be (co imo powinno byc
    > opisane w przetargu w taki sposób, ze jak ktos zrobi inne ok, to powinien
    > móc uczestniczyc), ale w przypadku samochodu czy prezes dostanie superba
    > czy c5 - nie ma zadnego znaczenia.

    IMHO w przetargu klient powinien moc sprecyzowac dokladnie co chce (ze
    wskazaniem modelu). Natomiast dostawcy maja to zaspokoic dajac najnizsza
    cene. Wowczas nie byloby ustawianych SIWZow i przetargi bylyby bardziej
    przejrzyste.

  • 154. Data: 2014-05-15 15:42:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

> [...]
    > pożytek z takiego sprzętu nawet jak ma gwarancję? Najgłupsze podejście
    > to kupowanie "po kosztach" czegoś bez czego pracownik jest

    To są jakieś ogólniki bez potwierdzenia.
    Pracuje na komputerze, ktory kupiłem uzywany za 300zł, pracuje 24h na dobe
    i wszystko jest ok.
    Czasami komputery sie psuja i najczesciej to pech a nie jakas wykładnia
    jakosci.

  • 155. Data: 2014-05-15 15:59:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-15 10:24, BaX pisze:

    > Tak pisane są wszystkie przetargi z branzy IT, najpierw znajduje się sprzęt
    > który chce się otrzymać, a potem sztab ludzi opisuje tak przedmiot
    > zamówienia aby nie dało się wsadzić czegoś innego.

    Ten sztab ludzi już to dawno zrobił.
    Poważny producent/usługodawca dysponuje gotowcami, z naprawdę doskonałymi SIWZ,
    zawierającymi
    racjonalne, możliwe do obrony wymagania, dostatecznie ogólne aby nie podpadały pod
    paragraf,
    a jednocześnie tak skomponowane, że najniższy produkt konkurencji je spełniający jest
    istotnie
    droższy od produktu pod które są napisane. Wystarczy poprosić, dostaniesz za darmo.
    Więc nie trzeba mieć sztabu fachowców, i oszczędność jaka :)

    A jeśli dodatkowo chce się skorzystać z usługi konkretnego dystrybutora, to się np.
    sugeruje
    producentowi, aby temu właśnie dystrybutorowi udzielił najlepszego rabatu...

    --
    JW

  • 156. Data: 2014-05-15 16:53:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > nie napisali wprost, czyli nie zlamali prawa (w mysl przepisow).

    ROTFL
    To tak jakbys podszedl do goscia, strzelił mu w łeb zanijajac go po czym
    powiedziałys ze nie chciałes i oczekiwałbys wyroku za nieumyślne
    spowodowanie śmierci.

    > Inny producent chcac wydluzyc swoje auto o te 2mm mogl zaproponowac
    > np. pakiet sport z dod. nakladkami na zderzaki (ktore wydluzylyby auto
    > o te 2mm) ;)

    Uwielbiam tlumaczenie gospodarności ZUSu...

> [...]
    > wskazaniem modelu). Natomiast dostawcy maja to zaspokoic dajac
    > najnizsza cene. Wowczas nie byloby ustawianych SIWZow i przetargi

    Dlaczego chciałys aby jednostki budzetowe kupowały np. PC z i7 na pokładzie
    skoro w zupełnosci wystarcza im tansze AMD?

  • 157. Data: 2014-05-15 17:16:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > OK, to poczekajmy czy ktoś komuś postawi zarzuty, OK?

    Nie.
    Wałek jest wałkiem, nawet jeśli nie da się za niego nikogo skazać, bo był
    sprytniejszy niż ustawodawca.
    Ale nadal złamał cel przetargu, czyli ZAKAZ wybierania sobie konkretnej
    rzeczy którą chce się zamówić.

  • 158. Data: 2014-05-15 17:16:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > Pewnie tak będzie, jest szum więc przetarg może będzie unieważniony i
    > powtórzony. Ale w pewnych branżach 9x% przetargów dla ludzi z danej branży
    > pokazuje co ma być dostarczone.

    Co oznacza, że 9x% przetargów to wałki, a nie że tak jest ok.

  • 159. Data: 2014-05-15 17:20:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości grup

    > tak, cennikowo,

    No właśnie.
    A w przetargu ceny zazwyczaj są mocniej promocyjne niż dla Kowalskiego z
    ulicy, czyli nie kilkanaście, a ze 20% od cen cennikowych jak nic.

  • 160. Data: 2014-05-16 01:47:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > i wszystko jest ok.
    > Czasami komputery sie psuja i najczesciej to pech a nie jakas wykładnia

    Nie czasami, one psują się zawsze. Tobie komputer psuje się np raz na rok i
    urzędowi (czy dużej firmie) też raz na rok. Tylko urząd ma tych komputerów
    np 365, czyli codziennie psuje się jeden z tych komputerów. I Ty możesz swój
    komputer zbierać tydzień albo dwa bo na niusy piszesz tym kompem a urzędnika
    trzebaby na urlop wysłać i za to zapłacić. Dlatego Ty co roku kupujesz sobie
    innego składaka a urząd ma wszystkie komputery takie same by dało się w
    każdej chwili postawić urzędnikowi nowy sprawny z takim samym
    oprogramowaniem i danymi. Więc nie tylko konkretna konfiguracja, ale
    konkretny model fabryczny.