  • 161. Data: 2014-05-16 09:26:42
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 May 2014 09:47:28 +0200, anacron napisał(a):
    > A Ty wiesz, że nigdy nie jechałem Cee'd siedząc na tylnym siedzeniu? :)

    I dlatego nie rozumiesz :-)

    J.

  • 162. Data: 2014-05-16 09:50:19
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > To są jakieś ogólniki bez potwierdzenia.

    Taa, jak UM który w przetargu zamawia 100szt komputerów dostanie badziewie
    gdzie 10% będzie awaryjnych to raczej nie będzie zadowolony. Ciekawe czy Ty
    byś był gdyby okienka do obsługi klientów były nieczynne bo się sprzęt
    pierdoli.

    > Pracuje na komputerze, ktory kupiłem uzywany za 300zł, pracuje 24h na dobe
    > i wszystko jest ok.

    Ja też, mam takich kilka, i co z tego? Taki komputer nie ma gwarancji, a w
    przypadku padu kluczowego podzespołu nie ma szans postawić go na nogi w
    krótkim czasie bo nie ma dostępu do starych płyt czy proców.

    > Czasami komputery sie psuja i najczesciej to pech a nie jakas wykładnia
    > jakosci.

    Hehehe, jasne. Na pewnym poziomie sprzętu w stacjonarkach ryzyko takiej
    awari jest minimalne. Wystarczy odpowiednio skonfigurować maszynę i dobrać
    sprawdzone graty. Jak firma działa w branży od lat to doskonale wie co
    można, a czego się nie daje do kompów dla firm. Niestety ale nie są to te
    najtańsze w cenniku graty.

  • 163. Data: 2014-05-16 10:05:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 May 2014 09:50:19 +0200, BaX napisał(a):
> [...]
    > byś był gdyby okienka do obsługi klientów były nieczynne bo się sprzęt

    Ale Urzad ma mnie w ... powazaniu. Prosze czekac, mamy 2 tygodnie na
    zalatwienie sprawy :-)

> [...]
    > sprawdzone graty. Jak firma działa w branży od lat to doskonale wie co
    > można, a czego się nie daje do kompów dla firm. Niestety ale nie są to te

    Tylko ze to sie robi inaczej - urzednicy pomysleli i nie kupuja
    komputerow/samochodow, tylko dzierzawe na 3/4/5 lat, wraz z 24h
    serwisem itp.
    I cale ryzyko spada na dostawce ... oczywiscie zakladajac ze nie
    bedzie codziennie polowa zepsuta ..

    J.

  • 164. Data: 2014-05-16 10:14:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 May 2014 17:20:51 +0200, anacron

    > Za te pieniądze nigdy nie kupiłbym tego auta.

    Jaka wersja i za jakie pieniądze?

    > Taczki, a nie samochód.

    Zawieszenie się telepie, nie jedzie, czy co?

    --
    Pozdor Myjk

  • 165. Data: 2014-05-16 11:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Nie czasami, one psują się zawsze.

    Zgoda.

    > Tobie komputer psuje się np raz na
    > rok i urzędowi (czy dużej firmie) też raz na rok.

    to byłaby jakas masakra.
    Ostatnio jak zmieniałem w zeszłym roku to miałem komputer na ktorym system
    instalowałem w 2008 roku (a komputer był pare lat starszy) i w sumie nic mu
    nie było.

    > Tylko urząd ma tych
    > komputerów np 365, czyli codziennie psuje się jeden z tych komputerów.

    Ok. Tylko czy kupno konkretnie i7 sprawi ze przestana sie psuc?

    > I Ty możesz swój komputer zbierać tydzień albo dwa bo na niusy piszesz
    > tym kompem a urzędnika trzebaby na urlop wysłać i za to zapłacić.

    Bzdura.
    Pracuje na komputerze tak samo zarobkowo jak urzednik.
    On ma tylko ten plus ze jak sie kupuje 400 komputerów to mozna kupic 10
    zapasowych...

    > Dlatego Ty co roku kupujesz sobie innego składaka a urząd ma wszystkie
    > komputery takie same by dało się w każdej chwili postawić urzędnikowi
    > nowy sprawny z takim samym oprogramowaniem i danymi. Więc nie tylko
    > konkretna konfiguracja, ale konkretny model fabryczny.

    Podziwiam ideę.
    Ale z praktyką ma ona niewiele wspolnego.
    Tak to moze działają firmy, ale urzedy niestety nadal nie.

  • 166. Data: 2014-05-16 11:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

> [...]
    > badziewie gdzie 10% będzie awaryjnych to raczej nie będzie zadowolony.
    > Ciekawe czy Ty byś był gdyby okienka do obsługi klientów były

    Ale dlaczego miałby być badziewiem?
    Twoim zdaniem komputer za 1000zł bedzie gorszy od wypasionego i7 za 3000?
    Bzdura.
    Czesto bedzie wrecz odwrotnie bo ten niewypasiony bedzie sie mniej grzał,
    bedzie miał mniej czesci pracujacych na maks parametrów etc.

    > Ja też, mam takich kilka, i co z tego? Taki komputer nie ma gwarancji,
    > a w przypadku padu kluczowego podzespołu nie ma szans postawić go na
    > nogi w krótkim czasie bo nie ma dostępu do starych płyt czy proców.

    Ale nowy kupujesz za 3000. Uzywany za 300. To mozesz sobie kupic 9
    zapasowych... :)

> [...]
    > doskonale wie co można, a czego się nie daje do kompów dla firm.
    > Niestety ale nie są to te najtańsze w cenniku graty.

    Oczywiscie.
    Ogólnie wiadomo, ze i7 bedzie psuł duzo mniej niz AMD... ROTFL...

  • 167. Data: 2014-05-16 14:15:37
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-15 16:53, Budzik wrote:

    > Dlaczego chciałys aby jednostki budzetowe kupowały np. PC z i7 na pokładzie
    > skoro w zupełnosci wystarcza im tansze AMD?

    jesli uzasadnia taka potrzebe - to czemu nie?

    I tak w SIWZ pojawi sie parametr, np. PASSMARK-CPU czy podobny dla
    grafiki i wychodzi z niego, że tylko i7 sie wpisuje w te wymagania (ale
    jawnie tego nie ma).
    Klient chce kupic sprzet, np. firmy takiej jakiej juz jest w jego
    firmie. Dlaczego ma kupic skladaki? Skladak tanszy ale podnosi koszt
    serwisu (jesli taki ma) oraz zagraza przestojom w pracy. Przestoje to
    tez koszt, ktory mozna przeliczyc na zlotowki.

    Jesli ktos chce SuperB bo mu sie podoba i w uzasadnieniu potrafi wykazac
    dlaczego ten samocho a nie inny, to jestem za tym by bili sie wowczas
    dilerzy Skody.

    A tak kazdy przetarg ma tak sformuowany SIWZ by i tak wygral tylko jeden
    model (a glupi lud mysli, ze przetarg = najbardziej korzystna oferta)

  • 168. Data: 2014-05-16 14:27:48
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.05.2014 10:14, Myjk pisze:
    > Wed, 14 May 2014 17:20:51 +0200, anacron

    > Jaka wersja i za jakie pieniądze?

    Ta konkretna kosztowała ponoć prawie 107 tys. 2l TDI, w środku chyba
    prawie wszystko co proponują.

    > Zawieszenie się telepie, nie jedzie, czy co?

    W porównaniu z i30 to to się nie trzyma na zakrętach drogi. Tam gdzie
    i30 spokojnie 100-110km/h przez zakręt szedłem w tym Superb mi dupa
    uciekała ostro w plener często już przy 90km/h, co - nie ukrywam - mnie
    zdziwiło na początku, bo spodziewałem się podsterowności, a nie
    nadsterowności. Podłokietnik stanowczo za wysoko, nie mogę sobie jakoś w
    tym aucie optymalnej pozycji ustawić i ciągle mnie plecy bolą po
    dłuższej trasie. Audio średniej jakości. Wykończenie też, jak za te
    pieniądze pozostawia wiele do życzenia. Jak jeździłem dwa tygodnie A6
    (to chyba ten sam segment) to byłem zachwycony autem, a w tej skodzinie
    kurwicy dostaję i czekam tylko kiedy mi moje wozidełko oddadzą. Być może
    z perspektywy pasażera ten Superb jest ideałem, ale z perspektywy
    kierowcy to pieprzone taczki i nic więcej. Auto w miarę świeże, 80kkm
    przebiegu nie widać aby było styrane.

    --
    anacron
    aba/

  • 169. Data: 2014-05-16 16:37:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-05-15 16:53, Budzik wrote:

    >jesli uzasadnia taka potrzebe - to czemu nie?
    >I tak w SIWZ pojawi sie parametr, np. PASSMARK-CPU czy podobny dla
    >grafiki i wychodzi z niego, że tylko i7 sie wpisuje w te wymagania
    >(ale jawnie tego nie ma).

    No ale jawnie nie ma - moze znajdzie sie inny procesor.
    A moze urzednicy narzekaja na wolna prace skomplikowanego formularza
    czy drukarki i naprawde chca szybki.

> [...]
    >koszt serwisu (jesli taki ma) oraz zagraza przestojom w pracy.
    >Przestoje to tez koszt, ktory mozna przeliczyc na zlotowki.

    No, z tym mozna by polemizowac dlugo i zasadnie.

    I niby wlasnie nie o to chodzi - to ze klient kupil raz produkt firmy
    X, nie znaczy ze dalej moze za marke X przeplacac, nawet jesli jest
    zadowolony. Ma byc przetarg.

    Co czasem bywa smieszne, bo np wszystkie urzadzenia w sieci klient ma
    Cisco, potrzebuje paru routerow dodatkowo, i co - ma przetarg robic na
    dowolne routery, wypisywac setki punktow w specyfikacji, adminow
    wyslac na szkolenia, programy monitorujace zmieniac, czy moze nawet
    drugi zestaw komputerow dla obslugi kupowac, a potem sie procesowac
    jak cos nie dziala czy sie zrobic nie da, bo przeciez w przetargu bylo
    napisane ze ma spelniac wszystkie punkty ...

    >Jesli ktos chce SuperB bo mu sie podoba i w uzasadnieniu potrafi
    >wykazac dlaczego ten samocho a nie inny, to jestem za tym by bili sie
    >wowczas dilerzy Skody.

    No, niby wlasnie chodzi o to zeby tak nie bylo, bo moze byc podtekst
    korupcyjny, a z drugiej strony - tu chodzi o 2 samochody.
    Jesli prezesowi ten superb pasuje, to czemu go zmuszac do jazdy
    mercedesem, gdzie bedzie narzekal na zbyt niski podlokietnik, zla
    widocznosc do tylu, czy kiepskie radio i niekompatybilne z jego
    telefonem (tez z przetargu). A wszystko dlatego ze ten merc kosztuje
    148 a nie 149 tys.

    >A tak kazdy przetarg ma tak sformuowany SIWZ by i tak wygral tylko
    >jeden model (a glupi lud mysli, ze przetarg = najbardziej korzystna
    >oferta)

    No niekonieczne - cos nie moge znalezc strony przetergu, ale mysle ze
    sie wiecej pojazdow znalazlo. A superb naj

    J.

  • 170. Data: 2014-05-16 17:04:29
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-15 17:20, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości grup

    > No właśnie.
    > A w przetargu ceny zazwyczaj są mocniej promocyjne niż dla Kowalskiego z
    > ulicy, czyli nie kilkanaście, a ze 20% od cen cennikowych jak nic.

    nie zawsze jest te kilkanascie tysiecy o ktorych piszesz (mocno to
    zalezy od wyposazenia oraz okresu roku)