  • Data: 2018-07-17 05:54:31
    Temat: Re: DCF77
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message
    news:pigafh$tqj$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > ramki crc, nawet
    > prymitywne 8 bitów by wystarczyło. Efekt tego jest taki ze odebranie
    > dobrej ramki
    > nie oznacza prawidłowego czasu bo sama parzystość to za mało, dlatego
    > zegary najczęściej czekają obierając iles tam ramek bez błędów i dopiero
    > wtedy ustalają i wyswietlają czas, mam w domu kilka dcf-ów i najczęściej
    > trwa to około minuty do pięciu. Twój widoicznie cały czas łapie błędy i
    > zeruje licznik dobrych ramek,
    > to oczywiście przypuszczenie bo nie znam algorytmu z arduino ale moje

    Prawda jest taka, że autorzy DCFa mają w nosie problemy Polaków
    na wschód od Warszawy z odbiorem sygnału nadawanego z Niemiec
    i przeznaczonego na rynek niemiecki. A u nich działa świetnie...
    Na zachodnich terenach Polski też działa świetnie. Więc projekt udany.

    > Wieczór a nawet głeboka noc, poprawia się propagacja sygnału a i zakłóceń
    > jest mniej.

    I to jest dowód potwierdzający to co napisałem wyżej.

    p.s. używam w USA zegarów synchronizowanych cezem z Colorado.
    Synchronizują się parę minut i potem chodzą ładnie, bez problemów.
    Ale sądze że jakiś użytkownik z Hondurasu może mieć problemy :-)