  • Data: 2018-07-17 10:26:47
    Temat: Re: DCF77
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.07.2018 02:59, HF5BS wrote:

    > Ciekaw jestem, jak to dziś wygląda.

    Niestety, wygląda na to, że problemów ciąg dalszy. Sukcesów brak.
    Zostawiłem moduł podpięty na noc do Arduino połączonego z laptopem.

    Odpaliłem ten przykład:
    https://github.com/thijse/Arduino-DCF77/blob/master/
    examples/InternalClockSync/InternalClockSync.ino

    Z tej biblioteki:
    https://github.com/thijse/Arduino-DCF77

    Nad ranem czas ciągle nie był zsynchronizowany.

    Zastanawiam się co może być nie tak. Jakość sygnału jest tak słaba, czy
    może ja robię coś źle?

    Używam tego modułu:
    https://allegro.pl/i7295069341.html

    W tej chwili przychodzi mi jeszcze do głowy jedna hipoteza - być może
    ten konkretny moduł wystawia sygnał zanegowany w stosunku do tego, co
    przyjął domyślnie autor biblioteki. Kod obsługuje taką okoliczność,
    trzeba jedynie przekazać dodatkowy parametr do konstruktora obiektu.
    Spróbuję przy następnym teście.

    Może zresztą spróbuję przeportować bibliotekę na PIC32 i przyjrzę się
    jej działaniu za pośrednictwem debuggera. I tak większość właściwych
    projektów robię na tych układach. Tyle tylko, że na Arduino chciałem tak
    czy inaczej zobaczyć, czy ten moduł działa...

    Może problem leży gdzieś po stronie zasilania? W końcu to odbiornik
    radiowy... Byłoby wskazane podłączenie go do VCC przez jakiś filtr LC?