  • Data: 2018-04-18 20:15:54
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-18 o 08:02, p...@g...com pisze:

    > --Komputer diagnostyczny kazał wszystko powłączać w aucie. Tak
    > zrobiłem, choć nie wiem po co.
    >
    > zwiekszasz obciazenie czyli obroty czyli temperature :-)

    Obroty? Przecież w chwili uruchamiania procedury rosną one do ok 3k
    niezależnie czego byś nie włączył dodatkowo.

    A temperaturę? Sądziłem, że do tego służy dodatkowa dawka paliwa. U mnie
    DPF wypalał się dwufazowo:

    1. Faza rozgrzewania
    Wygląda to tak, że silnik zwiększa obroty do ok. 3k, włącza się
    wentylator na maxa. Chwilę potem zmiana brzmienia pracy silnika i tumany
    siwego dymu. Temperatura rośnie do 650 stopni chyba w dwie minuty. Nie
    sądzę, że ogrzewanie tylnej szyby to spowodowało :-)

    2. Faza regeneracji
    Temperatura jest utrzymywana ale nie ma już kopcenia. Trwa to ze 20-30
    minut.

    Potem obroty wracają do spoczynkowych 850 a temperatura spalin do
    normalnej: 170 stopni. Wszystkie światła nadal się świecą, ogrzewanie
    nadal włączone a mimo to nie rzutuje to na temperaturę. Kompletnie nie
    widzę związku włączania elektryki z wypalaniem DPF. Stąd moje zdziwienie.

    > w normalnym
    > trybie komp zalacza to sam ale gamonie (czytaj producent) znow
    > ukrywaja te info przed uzytkownikiem i kontrolka od grzania szyby sie
    > nie zaswieci

    Hmmm... ciekaw jestem czy w moim aucie też tak jest. Jak się uruchomi
    wypalanie samoczynnie to sprawdzę temperaturę lusterek. Jeśli tak by się
    działo, to będzie łatwo gdzieś jakąś diodę LED wsadzić by informowała o
    wypalaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek