  • 1. Data: 2018-04-15 19:36:14
    Temat: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Uśmiałem się z siebie samego. W stosunkowo świeżym wątku o DPF
    wspominałem jak należy dbać o niego by długo nam służył a właśnie nie
    dalej jak wczoraj, dałem plamę - auto zaczęło non-stop wpadać w tryb
    awaryjny, zero mocy itp. Wcześniej zaobserwowałem, że układ wydechowy ma
    duże wibracje na jałowym biegu - jakby się męczył strasznie. Końcówki
    rur wydechowych aż rozmazywały się patrząc na nie.

    Oczywiście zatkany DPF (w ponad 30%). Z nieznanego mi powodu, mimo
    codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką i ostatnio nawet 800km -
    procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys
    km. W panice szukałem więc warsztatu z usługą serwisowego wypalania. Bez
    300+ zł nie ma co z domu wyjeżdżać. Nawet za 450zł znalazłem tą usługę w
    moich okolicach.

    Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
    podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.

    No cóż, postanowiłem więc zrobić to własnym sumptem mimo iż żadnym
    mechanikiem nie jestem i bardzo boję się ingerowania tak głęboko. Mam
    jakiś prymitywny komputerek diagnostyczny w postaci softu na laptopie.
    Wlazłem w sekcję procedur związanych z silnikiem, skasowałem błędy DPF,
    uruchomiłem regenerację DPF. 30 minut, chmury dymu, żar spalin taki, że
    z 1m parzył (650 stopni za DPF) i ... błędy trwale zniknęły. Zajętość
    4%. Olej zaraz zmienię i pozamiatane. Żadna filozofia. Sprawdziłem po
    ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    przegapiłem i pora zezłomować auto?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-15 20:25:33
    Od: p...@g...com

    --procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys km

    Skąd te rewelacje ? W 24h auto nie przejdzie od nieudanego wypalania do trybu kiedy
    trzeba uruchomić wypalanie serwisowe no chyba że coś padło i o tym nie wiedziałeś. No
    i co to za auto ?

  • 3. Data: 2018-04-15 20:56:05
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-15 o 20:25, p...@g...com pisze:

    > --procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys km
    >
    > Skąd te rewelacje ?

    Jakie rewelacje? Czy ja coś odkryłem? Bo nie kojarzę. Wątek jest o
    absurdalnej cenie za usługę wypalania DPF oraz o tym, że amatorskim
    sposobem łatwo to samemu wykonać mając prostą aplikację.

    > W 24h auto nie przejdzie od nieudanego wypalania do trybu kiedy trzeba uruchomić
    wypalanie serwisowe no chyba że coś padło i o tym nie wiedziałeś.

    Eeee... a o czym piszesz? Raczej 60.000km nie da się przejechać w 24h.
    No chyba, że Twoje auto rozwija prędkość dwóch Machów. Moje nie jest tak
    szybkie :-D

    Przez 60.000km było dość okazji by zakończyć z sukcesem chociaż jedno
    wypalanie przy takim trybie jazdy jak opisałem. Nie sądzisz, że mogłem
    tego oczekiwać? Czemu się dziwisz?

    Zauważyłem, głównie wjeżdżając do garażu, że procedura wypalania - jako
    taka - włącza się. Niestety kontrolki tego stanu nie ma więc wyłącznie
    po zapachu palonej gumy i parzących końcówkach rur wydechowych mogę to
    stwierdzić - czyli wtedy gdy jest za późno na reakcje w postaci
    pojeżdżenia sobie 20 minut po okolicy.

    > No i co to za auto ?

    Merc E320CDI 4matic

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-04-15 21:28:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S napisał(a):

    > Sprawdziłem po
    > ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    > przegapiłem i pora zezłomować auto?

    Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
    wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.
    Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
    pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.

  • 5. Data: 2018-04-15 22:23:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.04.2018 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
    > pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.

    tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i
    dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-04-15 22:28:59
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-15 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:

    > Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
    > wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.

    Tak, miałem nieprawidłowości w 3/6. Niestety moich piezzoelektryków
    Boscha się nie da regenerować. Musiałem nówki wsadzić w maszynę :-(
    Próby przelewowe na maszynie dla wszystkich są ok. więc to nie to.

    > Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
    > pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.

    Hmmm... jak czytam w sieci, żywotność współczesnych DPFów jest żadna.
    Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to
    rzadko który dożywa. U siebie mam w zasadzie wieczny DPF o ile nie
    doprowadzę do jego zatkania (35% to już zatkanie).

    Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy
    mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2018-04-15 22:33:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-15 o 22:23, ToMasz pisze:

    > tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i
    > dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

    W/g UE jeździsz już nielegalnym. Już dawno powinien być zezłomowany.
    Pewnie niebawem zaraz po wyjechaniu z salonu będzie to złom.

    Ciekaw jestem kiedy przypiszą kilkuletniemu elektrykowi etykietę złomu
    bo... zanieczyszcza licznymi akumulatorami :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-04-16 07:01:23
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
    thx
    tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.
    nawet stare po 3-4 k w rok pospadaly z 10k i nikt tego nie chce.
    auto za 2k a wymiana dwumasy zazwyczaj drozej.
    wtryski turbo itp to juz nie musze pisac.
    i tyka sie ta sytuacja np motorow jtd i hdi
    skoro najlepszych nikt nie chce to co dopiero reszta....
    oczywiscie pozostaje wersja z dieslem na zoltych blachac.
    ale one za to drozeja jak poyebane.
    dobrego w 124 nie sposob juz kupic - tzn na tyle dobrego zeby sie go dalo na
    zolte wrzucic.

  • 9. Data: 2018-04-16 07:39:07
    Od: p...@g...com

    --Jakie rewelacje? Czy ja coś odkryłem? Bo nie kojarzę.

    wiec jeszcze raz:

    Z nieznanego mi powodu, mimo codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką i ostatnio
    nawet 800km - procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys
    km.

    a czasowo jak to wyglada ? rok jezdzenia z niesprawnym DPF ? dobre auta Niemcy klepia
    :-) i diagnostyka nic nie pokazuje ?

    --Przez 60.000km było dość okazji by zakończyć z sukcesem chociaż jedno
    wypalanie przy takim trybie jazdy jak opisałem. Nie sądzisz, że mogłem
    tego oczekiwać? Czemu się dziwisz?

    czestotliwosc wypalania DPF dla 320CDI to 300-2500 km wiec jest to raczej jakas
    niezdiagnozowana usterka

[...]

    i po to jest wlasnie apka w telefonie :-) przeciez jesli nawet producent jest na tyle
    ograniczony zeby ukryc ta informacje to apka pokaze nam ze cos nie halo i mozna
    zadzialac, IMHO i tak masz farta tzn ze DPF nie zapchal sie na maxa tzn w stopniu
    uniemozliwiajacym wypalenie

  • 10. Data: 2018-04-16 07:44:04
    Od: p...@g...com

    --Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to rzadko który
    dożywa.

    piszesz o konkretnaj marce ? zafira b wyciagnela ponad 300 tkm, pasek b7 200 tkm,
    mondeo IV znajomego tez w okolicach 300 tkm

    --Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy
    mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.

    jak janusz przycebuli i kupi diesla na miasto to nie dziwota :-) kiedy te auto ma sie
    wypalic ? na trasie dom -> biedronka ? a potem biadolenie ze dpf to samo zlo :-)