eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDawno nie było o sporcie :) › Re: Dawno nie było o sporcie :)
  • Data: 2015-01-29 01:09:07
    Temat: Re: Dawno nie było o sporcie :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 13:19:50 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    >> Na michelin.com, na środku głównej strony, jednym kliknięciem można
    >> obejrzeć sobie film, ak się wygrywa Monte Carlo na oponach Michelin.
    >
    > Nie ma jednym kliknieciem. Na Pirelli przeszkadzaly ci 3, tutaj odejmujesz
    > sobie 1 :P

    U mnie nadal jeden klik, na głównej stronie mam WRC 2015.
    Pirelli swoim filmem chwali się jakby "głębiej" -
    pirelli.com->motorsport->rally->WRC no i dopiero tu można coś zobaczyć.
    Czyli jest to informacja którą nie chcą się chwalić komuś kto szuka opon
    (bo ten tam nie zabłądzi).

    >> Sport to reklama dla tych opon cywilnych - sport służy do tego żeby
    >> pokazać
    >> że na ich oponach wygrywa się mistrzostwa świata, że się jest lepszym od
    >> wszystkich innych i to zachęca ludzi do podjęcia decyzji zakupu opon tego
    >> a
    >> nie innego producenta do swojego samochodu.
    >
    > Owszem dla 5-10% zainteresowanych.

    Nie sądzę żeby to działało tak że ten zainteresowany będzie szukał
    informacji o tym kto i na czym wygrał Monte Carlo kupując opony.

    Po to Michelin czy Pirelli ładują pieniądze w WRC, żeby pokazać zjadaczowi
    chleba reklamę w której ich opona zamontowana jest na samochodzie który
    zdobywa mistrzostwo świata w rajdach.

    >>>> Dziś mało kto się interesuje, jest słabo promowany i jedyna wartość
    >>>> marketingowa to zwycięstwo i to prawdę mówiąc nie w rajdzie, a całego
    >>>> cyklu. Drugie miejsce to już przegrana i w zasadzie zero wartości którą
    >>>> się
    >>>> da przełożyć na sprzedaż produktu na rynku masowym.
    >
    > Wsrod fanow motosportu w Polsce po tym rajdzie na pewno w jakims stopniu
    > wzrosnie sprzedaz opon Pirelli.

    No tak, fajni rajdów w Polsce to taaaaka wielka grupa docelowa.

    > Wzrosnie tez sprzedaz opon sportowych na calym swiecie wsrod amatorow
    > rajdow, dlatego ze Kubica w pieknym stylu wygral na nich kilka odcinkow i
    > "powiedzial ze byly szybsze" - to jedno jego zdanie bardzo duzo znaczy bo
    > jest osobowoscia na ktora wszystkie media zwracaja uwage.
    > Pirelli o tym dobrze wie, dlatego na ich stronie poszla informacja.

    Heheh... chyba masz jakąś inną stronę Pirelli niż ja :)

    >>> Jestem innego zdania. Zalezy kto jak te wiadomosci sprzedaje i kto ten
    >>> produkt firmuje. Nawet porazke mozesz obrócic w sukces. :) Oczywiście, że
    >>> w
    >>> dzisiejszych czasach jest to skomplikowane.
    >>
    >> Nikomu się to jakoś nie udaje.
    >> Nikt się nie chwali nawet drugim miejscem.
    >> Miejsce jest albo pierwsze, albo żadne.
    >
    > Dlatego WRC sponsorowanej przez Michelina nie bylo po drodze poswiecac zbyt
    > duzo czasu Kubicy w drugim dniu, ktory jechal na oponach innej firmy.


    > Jesli
    > Kubica jak piszesz wygra rajd, zobaczymy czy Michelin nie bedzie pisal o
    > swoim drugim miesjcu :)

    No pewnie wtedy na głównej stronie michelin.com nie będzie odnośnika do
    tego jak to Kubica wygrał rajd - pewnie będzie na jakiejś tam podstronie o
    motosrporcie.
    Za to pewnie na głównej pirelli.com będzie.

    >> Zresztą to jest trochę ból dzisiejszego motorsportu, gdzie przez to nie ma
    >> walki, nikogo nie stać na ryzyko jakie niesie walka, bo na zaciętą walkę
    >> trzeba poświęcić ogromne środki - a wygra tylko jeden, reszta traci
    >> wszystko co zainwestowali.
    >> Dlatego w tych popularnych dyscyplinach jest jeden doinwestowany faworyt i
    >> cała reszta która nawet się nie stara dorównać, bo to z ich, biznesowego,
    >> punktu widzenia nie ma sensu - ryzyko jest za duże.
    >
    > Koszty niewatpliwie jakas role graja. Tylko niestety konkurencji to nie ma
    > dlatego, ze to wynika z PRZEPISOW, zarowno w F1, MotoGP czy WRC, a nie tylko
    > dlatego o czym wspominasz wyzej.

    Tu akurat miałem na myśli konkurencję zespołów fabrycznych.
    Cuda z oponami które wymyślają sobie federacje to inna głupota.

    >> Pirelli po tym rajdzie nie bardzo ma co pokazać nawet za swoje pieniądze.
    >> Niestety.
    >> Rezultaty były poniżej oczekiwań.
    >> Sama jazda bez puenty będącej wynikiem nie trafi do niefanów.
    >
    > Pirelli zwlaszcza po tym rajdzie mialo co pokazac, gdzie pierwszy raz od...
    > na ich oponach wygrywane sa OSy. To jest puenta.

    To nie jest puenta...
    Jak ktoś powie w reklamie że na ich oponie ktoś wygrał odcinek rajdu...
    Wybacz, ale to będzie po prostu żałosne.

    W marketingu nie ma drugich miejsc.
    Taka reklama to byłby strzał we własne kolano.

    >> No i pewnie wygra czy wbije się na pudło i wtedy go będą pokazywać.
    >>
    >> Takie miał możliwości i wylądował we własnym zespole, jeżdżąc za swoje?
    >> Nie słuchaj tych plotek :)
    >
    > Lubie takie merytoryczne teksty, kolejna bardzo słaba próba obrony.
    > Wszyscy kłamią włącznie z samym Kubicą i szefem Citroena.
    > Dobra, będę miał to na uwadze :)
    > http://rallyonline.pl/konflikt-sponsorski_41711.html
    >
    >> Jak tylko Kubica dojdzie do powtarzalnej jazdy pozwalającej myśleć o
    >> punktach w WRC, to każdy team fabryczny go przyjmie z otwartymi rękami,
    >> również bez Lotosu jak będzie z tym problem.
    >
    > Czytaj wyzej link. To Lotos nie chcial sie zgodzic i Kubica nie chcial lub
    > nie mogl zrezygnowac z Lotosu !!!

    Wszystko jest kwestią chcenia, niechcenia i kosztów.
    Fakt jest taki że żaden z zespołów fabrycznych Kubicy nie pozyskał jako
    swojego kierowcyna ten sezon imusi jeździć u siebie, za swoje.
    No chyba że to była wyłącznie jego decyzja i wolał A-style niż VW :)

    Mimo wszystko sądzę, że zespoły fabrycznie nie zdecydowały się podpisać z
    nim umowy, bo uznały że w danym sezonie się im to (jeszcze) nie opłaca, bo
    osiągną lepsze wyniki z innymi kierowcami którzy byli na rynku.
    Reszta to już dorabianie do tego ideologii - owszem Citroen miałby pewnie
    dodatkowe koszty związane z kontraktem z Lotosem, ale ciekawe z czym
    konflikt miały pozostałe zespoły WRC?

    >> Tylko w teamie fabrycznym trzeba punktować, robić miejsca w rocznej
    >> klasyfikacji generalnej. Wygrywanie odcinków to nie to, co marketing
    >> koncernu da radę przekuć w większą sprzedaż ich samochodów.
    >
    > W takim razie w WRC powinno jezdzic tylko VW Polo, bo reszcie nie powinno
    > sie to oplacac.

    No i w sumie jeździl.
    Tak jak wcześniej jeździł tylko Citroen.

    To nie jest do końca tak że inni nie potrafią dorównać - wychodzą raczej z
    założenia że nie opłąca się zaryzykować pieniędzy potrzebnych na
    dorównanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: