eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDeawoo Lanos - problem chyba z elektroniką. › Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
  • X-Received: by 10.140.31.161 with SMTP id f30mr912qgf.35.1418770619598; Tue, 16 Dec
    2014 14:56:59 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.31.161 with SMTP id f30mr912qgf.35.1418770619598; Tue, 16 Dec
    2014 14:56:59 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer01.iad.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!h15no23435431i
    gd.0!news-out.google.com!r1ni59qat.1!nntp.google.com!n8no78810qaq.0!postnews.go
    ogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 16 Dec 2014 14:56:59 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <m6qa62$vl5$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.53.155.164;
    posting-account=67yd9woAAAAHUu8VHyA7Js47M98NE3m3
    NNTP-Posting-Host: 185.53.155.164
    References: <3...@g...com>
    <m6qa62$vl5$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Tue, 16 Dec 2014 22:56:59 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4690
    X-Received-Body-CRC: 1337568864
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675810
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 22:41:50 UTC+1 użytkownik ARQ napisał:
    > W dniu 2014-12-16 o 17:34, s...@g...com pisze:
    >
    > > Znajomy mechanik stawia na pompę paliwową[...]
    >
    > Ehhh... kolejny :)
    > Nie zarobię na tym, ale co mi tam.
    >
    > Sprawdź czy działa pompa podłączona na krótko - wystarczy pogmerać w
    > gnieździe przekaźnika pompy, które jest w skrzynce bezpieczników pod maską.
    >
    > Następnie sprawdź czy w ogóle dochodzi sygnał do przekaźnika pompy ze
    > sterownika silnika podczas włączania zapłonu. Powinien dochodzić przez
    > około 3 sekundy przy pierwszym* przekręceniu kluczyka. Rób kilkunasto
    > (kilkudziesięcio?) sekundowe odstępy pomiędzy kolejnymi włączeniami
    > zapłonu. Jeżeli sygnał pojawia się równie przypadkowo jak samochód
    > odpala, lub na około 1 sek. (ewidentna blokada), to obstawiam na 98%
    > immobilajzer. Immo lubi się w tym aucie po prostu zepsuć albo zgubić
    > połączenia elektryczne ze sterownikiem. Objawy będą identyczne jak u
    > Ciebie. Podłączanie pompy na krótko nic nie da. Jak immo nie zaskoczy,
    > to nie zapalisz, bo blokuje pompę, wtryski i/lub zapłon.
    >
    > Zanim zaczniesz szukać jak obejść immobilajzer (bo da się) to zajrzyj do
    > złącza sterownika silnika. Tam wilgoć daje o sobie znać. Czasem pomaga
    > rozłączenie i ponowne złączenie i wszystko gra. Sterownik jest pod
    > siedzeniem pasażera, które będziesz musiał odkręcić i wymontować. W
    > akcie rozpaczy możesz sprawdzić wszystkie połączenia na drodze
    > sterownik-immobilajzer łącznie z cewką wzbudzającą transponder.
    >
    > Ostatecznie, o ile to nie pomoże, sprawdziłbym czy w instalacji nie ma
    > przypadkiem resztek jakiegoś alarmu, które dogorywają.
    >
    >
    > * - normalnie przy pierwszym włączeniu zapłonu i rozbrojeniu immo pompa
    > włącza się na 3 sek. Przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu w odstępie
    > kilku sekund nie włączy się, dopóki nie uruchomisz rozrusznika. Taka
    > jest procedura i to jest normalne dla Lanosa. Natomiast nie rozbrojny
    > immobilajzer uruchomi pompę na 1 sek po pierwszym włączeniu zapłonu.
    >
    > --
    > ARQ
    > transalp


    =======================

    Serdeczne dzięki za obszerne wskazówki. Bez względu na to, czy odniosą jutro
    pozytywne efekty czy nie. Alarmu w tym wozie nie ma od urodzenia. Bo i po co ktoś
    miałby narobić se kuku na takim badziewiu? :-))

    A tak przy okazji.. Ja tu czegoś nie rozumiem.. Immobilizer... Istotnie mam takie
    badziewie w moim aucie, Merolu . Lanos, to auto mojej kobity. W merolu
    aktywacja/dezaktywacja immobilizera odbywa się przez "śmignięcie" kartą przez
    czytnik. I ma to sens, bo odcina w pigułę zapłon.

    W sklepie z Lanosami, jedynym urządzeniem do odpalania wozu jakie kobita uzyskała
    jest kluczyk. No to chyba żadnego immobilizera tam ni mo. Bo i po cholerę. Alarmu też
    ni mo. Jest jedynie czerwona LED'a, która mrygoce po zaryglowaniu auta. Ale to chyba
    ino tylko taki straszak na wszelki wypadek.

    No więc jest tam ten immobilizer w tym badziewiu, czy nie? Jeżeli tak, to nie bardzo
    łapię sens jego istnienia..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: