-
X-Received: by 10.140.31.161 with SMTP id f30mr912qgf.35.1418770619598; Tue, 16 Dec
2014 14:56:59 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.31.161 with SMTP id f30mr912qgf.35.1418770619598; Tue, 16 Dec
2014 14:56:59 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer01.iad.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!h15no23435431i
gd.0!news-out.google.com!r1ni59qat.1!nntp.google.com!n8no78810qaq.0!postnews.go
ogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 16 Dec 2014 14:56:59 -0800 (PST)
In-Reply-To: <m6qa62$vl5$1@mx1.internetia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.53.155.164;
posting-account=67yd9woAAAAHUu8VHyA7Js47M98NE3m3
NNTP-Posting-Host: 185.53.155.164
References: <3...@g...com>
<m6qa62$vl5$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
From: s...@g...com
Injection-Date: Tue, 16 Dec 2014 22:56:59 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4690
X-Received-Body-CRC: 1337568864
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675810
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 22:41:50 UTC+1 użytkownik ARQ napisał:
> W dniu 2014-12-16 o 17:34, s...@g...com pisze:
>
> > Znajomy mechanik stawia na pompę paliwową[...]
>
> Ehhh... kolejny :)
> Nie zarobię na tym, ale co mi tam.
>
> Sprawdź czy działa pompa podłączona na krótko - wystarczy pogmerać w
> gnieździe przekaźnika pompy, które jest w skrzynce bezpieczników pod maską.
>
> Następnie sprawdź czy w ogóle dochodzi sygnał do przekaźnika pompy ze
> sterownika silnika podczas włączania zapłonu. Powinien dochodzić przez
> około 3 sekundy przy pierwszym* przekręceniu kluczyka. Rób kilkunasto
> (kilkudziesięcio?) sekundowe odstępy pomiędzy kolejnymi włączeniami
> zapłonu. Jeżeli sygnał pojawia się równie przypadkowo jak samochód
> odpala, lub na około 1 sek. (ewidentna blokada), to obstawiam na 98%
> immobilajzer. Immo lubi się w tym aucie po prostu zepsuć albo zgubić
> połączenia elektryczne ze sterownikiem. Objawy będą identyczne jak u
> Ciebie. Podłączanie pompy na krótko nic nie da. Jak immo nie zaskoczy,
> to nie zapalisz, bo blokuje pompę, wtryski i/lub zapłon.
>
> Zanim zaczniesz szukać jak obejść immobilajzer (bo da się) to zajrzyj do
> złącza sterownika silnika. Tam wilgoć daje o sobie znać. Czasem pomaga
> rozłączenie i ponowne złączenie i wszystko gra. Sterownik jest pod
> siedzeniem pasażera, które będziesz musiał odkręcić i wymontować. W
> akcie rozpaczy możesz sprawdzić wszystkie połączenia na drodze
> sterownik-immobilajzer łącznie z cewką wzbudzającą transponder.
>
> Ostatecznie, o ile to nie pomoże, sprawdziłbym czy w instalacji nie ma
> przypadkiem resztek jakiegoś alarmu, które dogorywają.
>
>
> * - normalnie przy pierwszym włączeniu zapłonu i rozbrojeniu immo pompa
> włącza się na 3 sek. Przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu w odstępie
> kilku sekund nie włączy się, dopóki nie uruchomisz rozrusznika. Taka
> jest procedura i to jest normalne dla Lanosa. Natomiast nie rozbrojny
> immobilajzer uruchomi pompę na 1 sek po pierwszym włączeniu zapłonu.
>
> --
> ARQ
> transalp
=======================
Serdeczne dzięki za obszerne wskazówki. Bez względu na to, czy odniosą jutro
pozytywne efekty czy nie. Alarmu w tym wozie nie ma od urodzenia. Bo i po co ktoś
miałby narobić se kuku na takim badziewiu? :-))
A tak przy okazji.. Ja tu czegoś nie rozumiem.. Immobilizer... Istotnie mam takie
badziewie w moim aucie, Merolu . Lanos, to auto mojej kobity. W merolu
aktywacja/dezaktywacja immobilizera odbywa się przez "śmignięcie" kartą przez
czytnik. I ma to sens, bo odcina w pigułę zapłon.
W sklepie z Lanosami, jedynym urządzeniem do odpalania wozu jakie kobita uzyskała
jest kluczyk. No to chyba żadnego immobilizera tam ni mo. Bo i po cholerę. Alarmu też
ni mo. Jest jedynie czerwona LED'a, która mrygoce po zaryglowaniu auta. Ale to chyba
ino tylko taki straszak na wszelki wypadek.
No więc jest tam ten immobilizer w tym badziewiu, czy nie? Jeżeli tak, to nie bardzo
łapię sens jego istnienia..
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.14 00:11 s...@g...com
- 17.12.14 00:11 Sebastian Biały
- 17.12.14 00:30 s...@g...com
- 17.12.14 00:35 RoMan Mandziejewicz
- 17.12.14 00:50 s...@g...com
- 17.12.14 09:00 ajt
Najnowsze wątki z tej grupy
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- 2024-05-11 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Senior Account Manager <=