    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Date: Mon, 26 Dec 2011 14:34:38 +0100
    <jcunrs$l6e$1@news.dialog.net.pl> <jcv120$8e2$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    <jcv5p7$nl1$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@z...googlegroups.com>
    <9...@4...net>
    <jd0dpa$g5m$1@news.dialog.net.pl>
    <2...@m...googlegroups.com>
    <jd1dbe$utm$1@news.dialog.net.pl> <jd1hts$md0$1@inews.gazeta.pl>
    <jd9p0s$tfh$1@news.dialog.net.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:23:59 +0100, Irek N. napisał(a):

    > Bardziej od strony praktycznej.
    > Stal czasami lśni, czasami nie.

    Ale swiezo po frezowaniu, czy polerowana ?

    > Aluminium zawsze, nawet jak powierzchnia
    > do d... to i tak widać, że jest jasne i połyskliwe. Oczywiście da się
    > zepsuć (np: piaskowaniem),

    Nie tylko, mam jakies stare plaskowniki - szare, matowe.

    > ale wtedy bierzesz _scyzoryk_ i już się błyszczy.

    A potem pokrywa warstwa tlenkow i dalej roznie bywa.

    > Ołowiu błyszczącego nie widziałem i zapewne nie ma to związku z jego
    > fizycznością, cynę za to owszem, a też miękka.
    > Wolfram twardy... a jednak po frezowaniu zawsze ciemnoszary.
    > Tytan jak aluminium, połyskliwy, a przecież zupełnie inny niż aluminium
    > pod względem własności.
    > Niezbadane są wyroki :)

    Czesc zalezy od jakiejs tam ruchliwosci elektronow, miedz i zloto
    najwyrazniej czerwony do zoltego odbijaja lepiej niz niebnieski, byc moze
    niektore maja granice w podczerwieni.

    Ale duzo chyba zalezy od powierzchni, a ta bywa wrazliwa chemicznie.

    > Przykładowo frez płaski o średnicy 2mm z promieniem naroża 1mm - jednym
    > słowem, kulka :)
    > https://www.toolingcenter.com/ZZ_SHP_WAP(bD1lbiZjPTA
    wMSZkPW1pbg==)/appfsnavi.do

    To nie ten link, ale chyba wiem co masz na mysli :-)

    > Z kulkami - zjawisko znane, ale wytłumaczyć nie potrafię.

    A z jakim skokiem frezujesz tym powierzchnie na plasko ?
    Moze nie ma sie co dziwic ze nierownosci nie sa duze ?

    J.